شما اینجا هستید

دپارتمان ها

دپارتمان هوشمند سازی مدارس

مدرسه هوشمند مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن ، مبتنی بر فن آوری رایانه و شبکه انجام می گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

در بهبوهه ی هوشمند سازی مدارس حلقه گم شده محتوی الکترونیکی است، برای تولید محتوی الکترونیک طرحهای زیادی پیشنهاد شده است که به علت عدم انطباق با شرایط کار سازنیفتاده اند.
موسسه پیشگامان عرصه پژوهش برای حل این معضل راه حلی را اندیشیده است که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشد در این روش کلیه ارکان واحدهای آموزشی به کار گرفته شده و هرکدام جایگاه خاص خود را خواهند داشت.

مدیریت مجموعه در این طرح تهیه کننده است که یک یکپارچه کردن سایر بخش ها را به عهده دارد.

دبیر و آموزگار سناریستی است که با تکیه برسابقه تدریس و تجربیات کلاسی اش طرح درسهایی را می دهد که بیشترین بازدهی را در آموزش ایجاد میکند.

دانش آموزان برای ساخت مفاهیم درسی بصورت چند رسانه ای در زمینه های آموزشی و گرافیکی بصورت کاربردی رشد بالایی خواهند داشت.

در این پروژه یک کار تیمی انجام خواهد شد که هر عضو جایگاه خاص خود و باز خوردهای مورد نظر را خواهند داشت.

 

دپارتمان آموزش کامپیوتر به کودکان

آموزش کامپیوتر بعد از خواندن و نوشتن به عنوان دومین مهارت قطعی، لازم و غیر قابل انکار به کار می رود. در کشور ما هنوز طرح جامعی که آموزش دروس مدرسه و کامپیوتر را همراه سازد تهیه نشده است، روشی که بتواند در تمامی مراحل این مقوله مهم را به نحوی کامل، کاربردی و با توجه به تاثیر آن در آینده کودکان اجرا کند.

با گسترش علم الکترونیک و کامپیوتر ، بخش عمده ای از زندگی‌ ما متأثّر از این ابزار کارامد شده ، به گونه که جدایی آن از زندگی‌ امروزی امری محال به نظر می‌رسد.از طرفی‌ ،کودکان امروز که آسیب پذیر‌ترین قشر اجتماع درمفابلاین ابزار به شمار میروند، در این دنیای ارتباطات در حال رشد اند و فراهم آوردنِ فضای مناسب برای رویارویی هرچه مفیدتر و کم خطر تر با این ابزار ، وظیفه هر پدر و مادر و مسئولین امر آموزش است.

 در این بین انتخاب بهترین روش برای آموزش ، اولین و مهم‌ترین گام است .
موسسه علمی‌ فرهنگی‌ پژوهشی"پیشگامان عرصه پژوهش" با تکیه بر ۵ سال تجربه درآموزش مفاهیم کامپیوتری به کودکان ۵ تا ۱۱ سال ، با در نظر گرفتن ایجاد جاذبه های حیاتی و لازم برای تداوم آموزش و به مکتب آوری کودکان دانش آموز در جمعه ، به یک جمله کلیدی دست یافته ، آن را سرلوحه برنامه پیشنهادی اش قرار داده است :
"تدریس پروژه محور (Project Base Learning) ، بهترین روش برای بیان مفاهیم است."

 بر این مبنا و با به کارگیری ابزار مهم آموزشی( DVDهای انیمیشن آموزش ، کتب جذاب) نرم افزار های جذابی چون Flash CS5 (برای حفظ بعد بازی و هیجان برای آموزش و تثبیت آن در ذهن کودک/انیمیشن سازی) و آموزش هفت پودمان ICDL در حین آن ، دری متفاوت با آنچه اکنون در آموزش کامپیوتر به کودکان معمول است ، میگشاید .

 از این رو همکاران موسسه "پیشگامان عرصه  پژوهش" در دپارتمان آموزش کامپیوتر به کودکان به تکیه بر 7 سال تجربه موثر، طرح درسی تدوین کرده اند که در حین پیاده سازی تکامل یافته و روحیات کودکان را در کنار مهارت های کامپیوتری مورد نظرشان در نظر گرفته است.

 امید است با تکیه بر خداوند متعال و باور این امر که کودکان امروز ، گنج هایی بالقوه هستند که بسته به کیفیت آموزش های این دوران ، توانایی خود را بالفعل میکنند ، این راه پرخطر را به سلامت و با موفقیت سپری کنیم.

 

دپارتمان المپیاد

همه ی ما در اطراف خود دانش آموزانی را میشناسیم که برنامه ی رسمی مدارس بستر مناسبی جهت شکوفایی تمامی استعداد های آنان را فراهم نمی کند، از این رو فعالان امر آموزش همواره به دنبال باز کردن عرصه های جدیدی برای رشد
و پرورش هرچه بهتر استعدادهای این دسته از دانش آموزان میباشند. المپیادهای علمی یکی از همین عرصه هاست موسسه پیشگامان عرصه پژوهش با ارائه برنامه ای هر دبیرستانی را آماده تربیت دانش آموزان المپیادی موفق می سازد:

  • برنامه زمان بندی صحیح و ارائه طرح درس مناسب
  • ایجاد انگیزه مناسب و کافی بین دانش آموزان در طی دوره آموزشی
  • اساتیدی که خود در رشته ی مورد تدریس فعالیت داشته و موفق به کسب مدال شده اند
  • برگزاری آزمون های منظم و ارائه خروجی های روشن و گویا به مدیریت
  • حضور پشتیبان مسلط برای تمامی دانش آموزان

 

دپارتمان مسابقات

با توجه به ظرفیت فوق العاده یادگیری دانش آموزان و انگیزه و توانایی های نهان آنها , دپارتمان مسابقات موسسه پیشگامان عرصه پژوهش بر آن شد تا با هدف ارتقاء ظرفیت و انگیزه و استعداد های دانش آموزان , سعی در آشکار شدن آنها داشته باشد. این امر با برگزاری کلاسهای مختلف و حضور در مسابقات مرتبط داخلی و خارجی امکان پذیر می باشد.

عناوین لیگ های مسابقات

 

شبیه سازی روباتیک سازه های ماکارونی هوا فضا تولید محتوای الکترونیکی
شبیه سازی دو بعدی فوتبال ربات های خط دنبال کن  سازه های سبک ساخت گلایدر دست پرتاپ تولید محتوای الکترونیکی
شبیه سازی سه بعدی فوتبال روبات امداد گر سازه های سنگین ساخت هاورکرافت ساخت کلیپ
شبیه سازی امداد ربات های مین یاب سازه های پرند یا گلایدر ساخت موشک آبی  
  ربات های فوتبالیست یک به یک   ساخت بالن  
  ربات های فوتبالیست دو به دو   طراحی و ساخت راکت با محصوله قابل بازیافت  

 

دپارتمان خلاقیت وپژوهش
 
خلاقیت پروری یعنی هدف گرفتن یکی از اصلی ترین قابلیت های انسانی:

موسسه پیشگامان عرصه پژوهش برای رشد روحیه نوآوری در میان نوجوانان این مهم را با جلسات انگیزشی آغاز می کند، باورما این نیست که در صورت بر انگیخته شدن میل به ایده دهی، نوجوان ایده هایی خواهد یافت بلکه باور داریم که در صورتایجاد تمایل به فعالیتهای نوآورانه ، عزیزان ما ایده هایی را که مرتب به ذهنشان خطور می کرده و می کند را باور کرده و به آنها فکر خواهند کرد و این می تواند شروع یک پروژه باشد که البته راه کارهای مناسب را ما در اختیارشان قرار می دهیم :
 
از آغازتحقیق بر روی پروژه تا یافتن راه حل های مناسب برای انجام آن، مسیریست که همراهی مسئولین با تجربه موسسه را در بر دارد و در راه اجرای آن، حفظ روحیه و دقت در برنامه ریزی باعث تداوم و موازی شدن پیشرفت طرح های خلاقانه و رشد تحصیل می گردد همه اینها برنامه ریزی دقیق و هماهنگی ظریفی را لازم دارد که موسسه ده سال سابقه آنرا دارد.