0
0

آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان در پیشگامان عرصه پژوهش

4144 بازدید
آموزش کامپیوتر


آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان بعد از کرونا جدی‌تر گرفته شد! شما حتی اگر هم به سیستم دسترسی نداشته باشید باید از کامپیوتر اطلاعات کسب کنید تا در محیط مدرسه و یا در آینده، در محیط شغلی بتوانید از ان استفاده کنید. زیرا که به جرئت می‌توان گفت هیچ کاری بی‌نیاز از کامپیوتر نخواهد بود! آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی پیشگامان عرصه پژوهش است. ما با در نظر گرفتن پروژه‌های کوتاه مدت، مباحث کامپیوتری را آموزش می‌دهیم.

نحوه آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان

ابتدای تدریس تسهیلگر با فراگیران گفت و گویی را آغاز می‌کند و آن‌ها را آماده یک جلسه هیجان‌انگیز می‌کند! این آمادگی را به عنوان فعالیت اول کلاس در نظر گرفته‌ایم که در قالب فعالیت‌های متنوع است. فعالیت‌هایی چون فعالیت‌های خلاقانه ( ساخت کاردستی، ساخت سازه، نگارش یک موضوع و موارد دیگر)، فعالیت‌های نمایشی ( اجرای یک نمایش)، فعالیت‌های حرکتی( انجام یک فعالیت ورزشی)، فعالیت هنری ( نواختن ساز، خوانندگی). بعد از آن مقدمه‌ای برای پروژه جدید در کلاس مطرح می‌شود و فراگیران را به سمت اهداف پروژه و کاربرد آن سوق می‌دهد. در نهایت تسهیلگر با هدایت و راهنمایی خود آموزش کامپیوتر و آموزش icdl مقدماتی کودک و نوجوان را پیش می‌گیرد و با مشاهده تمامی فعالیت‌های کامپیوتری فراگیران دست به تصحیح و اصلاح پروژه‌های آن‌ها می‌زند.

بی شک در آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان پیشگامان عرصه پژوهش حرف اول را می‌زند زیرا که در این ۱۵ سال با بهترین مدارس ایران کار کرده است و تجربه‌های موفقی در این زمینه داشته است. در اینده‌ای نزدیک نمونه کار‌های فراگیران عزیز را قرار خواهیم داد.

از برنامه‌های مهم مؤسسه فرهنگی و آموزشی پیشگامان عرصه پژوهش آموزش کامپیوتر به کودکان و نوجوانان است. از سرفصل‌های مهم دوره آموزش کامپیوتر می‌توان به آموزش انیمیشن‌سازی، موشن گرافیک، آموزش برنامه‌نویسی، فتوشاپ و گرافیک و دوره‌های مقدماتی icdl اشاره کرد. هدف ما از برگزاری این دوره‌ها این است که دانش‌آموزان ابتدا مفاهیم را درک کنند و به صورت کاربردی از آن‌ها بتوانند استفاده کنند. یکی از مباحثی که این روز‌ها در جوامع پیشرفته از آن حرف به میان می‌آید، مبحث هوش دیجیتال است. ممکن است برداشت شما از هوش دیجیتال این باشد که فرزند شما کار با لوازم الکترونیکی به ویژه کامپیوتر و تلفن همراه را بلد باشد. اما بپردازیم به اینکه تعریف علمی و دقیق آن چیست.

آموزش کامپیوتر و ارتباط آن با هوش دیجیتال

بر اساس اعلام مؤسسه DQ که در سال ۲۰۱۶ این مخفف را اختراع کرد، هوش دیجیتال عبارت است از: «مجموعی از توانایی‌های اجتماعی، احساسی و شناختی که به افراد امکان می‌دهند با چالش‌های این حوزه مواجه شوند و با نیاز‌های زندگی دیجیتال سازگاری پیدا کنند. » در نتیجه هدف ما از آموزش کامپیوتر به کودکان و نوجوانان نیز در همین راستا است. درست بعد از کرونا، دانش‌آموزان زیادی با کار‌های کامپیوتری و دیجیتالی درگیر شدند و برای بسیاری از درس‌های خود به مباحث کامپیوتری متوسل شدند. مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش جدی‌تر از گذشته به آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان می‌پردازد و در نظر دارد فراگیران را به حدی از تسلط برساند که در آینده شغلی نیز همین آموزش‌ها آن‌ها را پشتیبانی کند.

آموزش کامپیوتر برای کودک و نوجوان

آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان

ایجاد یک بستر مناسب برای ذهن آماده کودکان و نوجوانان و استعداد جستجو از طرف والدین امری مهم است. وظیفه ما به عنوان تسهیلگر شکوفا کردن استعداد کودکان و نوجوانان برای آماده‌سازی آینده درخشان آن‌ها است. آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان از مهارت‌هایی است که هر چه زودتر برای آموزش آن اقدام کنید زودتر به سطوح پیشرفته می‌رسید. زیرا که مقدمات آموزش کامپیوتر به صورت پیشرفته از قبل‌تر در ذهن فراگیر ایجاد شده است.

آموزش کامپیوتر در موسسه پیشگامان عرصه پژوهش

در جامعه‌ی امروز، بزرگسالان و کودکان هر دو نیاز دارند که مهارت‌های پایه‌ای کامپیوتر را یاد بگیرند. مطمئناً هر چه زودتر اصول اولیه را یاد بگیرید به همان سرعت هم مفاهیم پیشرفته را فرا خواهید گرفت. آموزش اصول کامپیوتر به کودکان آن‌ها را کمک خواهد کرد که مهارت‌های مورد نیاز آینده‌شان در زمینه‌ی کامپیوتر را بهتر یاد بگیرند. پیشگامان عرصه پژوهش، برای افزایش خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان شما، محیطی شاد و علمی تحت نظر تسهیلگران متخصص، برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.
ما در مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش به تولید محصولات آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزش کامپیوتر مشغول هستیم. تا سهم کوچکی در راستای پرورش و رشد و شکوفایی استعداد فراگیران عزیز داشته باشیم.
در مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش، آموزش کامپیوتر برای کودکان و نوجوانان از پایه و براساس استاندار‌های بین‌المللی ارائه می‌شود. علاوه بر دوره‌های آموزش کامپیوتر شما می‌توانید در دوره آموزش مکاترونیک این مؤسسه نیز شرکت کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=1422
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد آموزش کامپیوتر کودک و نوجوان در پیشگامان عرصه پژوهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.