0
0

پادکست سینما

5172 بازدید


این اپیزود را به همه دوست‌داران هنر و سینما تقدیم می‌کنیم. به ویژه اهالی سینما که راه را برای دیدن دنیای جدید برای ما باز کردند. پادکست سینما با نگاهی به تاریخچه سینما، کودکان و نوجوانان را با سینما بیشتر آشنا می‌کند. در این بین اشاره‌هایی به مزیت سینما و هنر می‌کند. از شما دعوت می‌شود تا آخر این پادکست همراه ما باشید. همچنین شما می‌توانید پادکست نوروز را به عنوان دومین اپیزود، از رادیو پیشگامان گوش دهید.

سینما از کجا آمد؟

از سال ۱۸۹۵ تا ۱۹۱۸ جهان با شکلِ جدیدی از هنر آشنا شد. سینما در فرانسه متولد شد. اما قبل آن یک سفر به امریکا می‌رویم. به سمت نیوجِرسی حرکت می‌کنیم. همان جایی که کارخانه‌ی ادیسون قرار داشت.
کارخانه‌ی ادیسون، کارخانه‌ی‌ایده‌ها بود. قبل از ادیسون، کاروان‌های شادی‌ای وجود داشت که نام آن‌ها فانوس خیال بود. تصاویری نقاشی می‌شدند و پشت سرهم با سرعت بالایی نمایش داده می‌شدند تا به صورت متحَرک دیده شوند. تصاویرِ خیالی دائماً در حال حرکت بودند. در پادکست سینما بیان شده است که اِدیسون و همکارانش به این فکر افتادند اگر این تصاویر را دور تا دور یک جعبه بچرخانند، جادوی حرکت اتفاق می‌افتد. این جعبه، یک دریچه‌ی کوچیک داشت که می‌شد تصاویر متحرک را از آن دید. این جعبه، اسمش کینتوسکوپ بود. جعبه‌ی بزرگ و سنگینی بود. این جعبه شما را یاد چه میاندازد؟ بله شهر فرنگ.

پادکست سینما و َآشنایی با هنر هفتم

حالا امروز سینما هنر هفتم ما محسوب می‌شود. سینما شش هنر دیگر را با هم ترکیب و تلفیق می‌کند. هنر‌هایی مثل موسیقی، حرکات نمایشی، هنر‌های ترسیمی، هنر‌های تجسمی(مجسمه‌سازی و معماری)، هنر ادبیات و هنر‌های نمایشی با یکدیگر ترکیب می‌شوند. در نهایت منجر به خلق یک اثر هنری می‌شود. اثر هنری که برای خود تبدیل به یک صنعت مهم و تأثیرگذار شده است.
قبل از اینکه پادکست سینما را گوش دهید پیشنهاد می‌کنیم اطلاعاتی درباره روز رادیو بدست‌آورید. روز رادیو با پادکست کودک، اولین تجربه ضبط پادکست فراگیران پیشگامانی را می‌شنوید. ‌امیدواریم از شنیدن آن لذت ببرید. حتماً هر کدام از ما دیدنِ فیلم در سالن سینما را تجربه کرده‌ایم. و می‌دانیم برای ساخته شدن یک فیلم افراد زیادی در تلاش هستند و هر کدام مسئول انجام یک کار است.

چه کسانی در سینما فعالند؟

یک نفر داستانِ فیلم را می‌نویسد و یک عده آن را بازی می‌کنند. یک گروه صدا را ضبط می‌کنند و یک گروه تصویر را اصلاح می‌کند. افرادی صحنه را می‌چینند و گروهی لباس‌ها را طراحی می‌کنند. تعدادی هم افراد بازیگر را گریم می‌کنند. یعنی قیافه‌ی بازیگران را شبیه شخصیت‌های داستان می‌کنند. همه‌ی این افراد را یک نفر به اسم کارگردان مدیریت می‌کند. در پادکست سینما در می‌یابیم، احساسِ عظمت و شکوهی که در سالن سینما وجود دارد، به خاطر داستان پرفراز و نشیب آن است. امروزه برای خود تبدیل به یک زبانِ بین‌المللی شده است که زاییده‌ی تخیل، فن و هنر یک گروه از سینماگران است.

فراخوان همکاری با کودکان و نوجوانان

چناچه فرزند شما علاقه مند به حوزه ضبط پادکست و گویندگی است، در صورت تمایل می توانید در دوره تخصصی پادکست سازی پیشگامان عرصه پژوهش به تسهیلگری خانم ملیحه یادگاری ثبت نام کنید. تمامی پادکست‌ها با ذکر نام گویندگان و منابع در سایت‌های معتبر فرهنگی و هنری، از جمله سایت موسسه آموزشی پیشگامان ضبط می‌شود. برای ثبت نام با شماره زیر در تلگرام ارتباط بگیرید. 09368008156

گویندگان پادکست سینما

اپیزود سوم: داستان سینما

گویندگان به ترتیب ورود:
درینا شریعت
مانی امامی
ثمین‌زهرا زینل
پناه قاسم‌پور
مسیحا وحید
البرز سپاهی
سامان عابدینی
مهراد وحید

موسیقی‌های متن:
موسیقی متن فیلم Cinema Paradiso
آهنگساز: Ennio Morricone
موسیقی متن فیلم هوانورد The Aviator
آهنگساز: Howard Shore
موسیقی فیلم کارگران در حال خروج از کارخانه لومیر
موسیقی متن فیلم Once Upon a Time in America
آهنگساز: Ennio Morricone
موسیقی متن فیلم سفر به ماه اثر ژرژ ملی‌یس
بخشی از فیلم خواننده جاز اثر آلن کراسلند
موسیقی متن فیلم مادر
آهنگساز: ارسلان کامکار
موسیقی متن فیلم هری پاتر
آهنگساز: جان ویلیامز

منبع: مستند داستان سینما

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=3132
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها

نظرات

0 نظر در مورد پادکست سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.