0
0
پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟

پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟

6394 بازدید

پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟ لگو تنها یک بازی خوب نیست، بلکه سازنده یک جریان فکری سیال است. خلق را از همان کودکی ممکن می‌سازد. سالانه ۵ میلیارد ساعت صرف بازی با لگو می‌شود. در این قسمت از رادیو پیشگامان عرصه پژوهش به تاریخچه بزرگترین تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان پرداختیم.

LEGO ترکیب دو کلمه دانمارکی leg و godt به معنای خوب بازی کردن است . در سال 1916 ، کریستینسن یک مغازه نجاری در بیلوند خریداری کرد که از سال 1895 شروع به کار کرده بود . او با ساخت خانه و اثاثیه برای کشاورزان منطقه، امرار معاش خود را با کمک کارکنان کوچکی از کارآموزان تامین می کرد.

تاریخ لگو

کارگاه او در سال 1924 در آتش سوزی از بین رفت. او بدون ترس از این فاجعه به عنوان فرصتی برای ساخت یک کارگاه بزرگتر استفاده کرد و در جهت گسترش تجارت خود حتی بیشتر تلاش کرد. با این حال، رکود بزرگ به زودی بر معیشت او تأثیر می گذارد. برای یافتن راه‌هایی برای به حداقل رساندن هزینه‌های تولید، شروع به تولید نسخه‌های مینیاتوری از محصولات خود به عنوان کمک طراحی کرد. این پله های مینیاتوری و میزهای اتو بود که الهام بخش او برای شروع تولید اسباب بازی ها بود.

(توجه: به گفته یکی از کارمندان LEGO در دانمارک، حرکت اوله کرک به سمت تولید اسباب‌بازی در واقع از دولت الهام گرفته شده است، نه اینکه خودانگیزه باشد. به نظر می‌رسد ادبیات مختلف برعکس این موضوع را نشان می‌دهد، که نشان می‌دهد اوله کرک فعالانه تصمیم گرفت به سمت اسباب‌بازی برود. با این حال، خاطرات و بازگویی های شخصی بیشتر نشان می دهد که وقتی مغازه نجاری اوله کرک در سال 1932 از کار افتاده بود ، مددکار اجتماعی محلی او را به ساخت اسباب بازی ها پیشنهاد کرد یا تشویق کرد.)

اسباب بازی چوبی و تاریخچه لگو

در سال 1932، فروشگاه اول کرک شروع به ساخت اسباب بازی های چوبی ، قلک، ماشین و کامیون کرد. او از موفقیت کمی برخوردار بود، اما خانواده ها فقیر بودند و اغلب قادر به خرید چنین اسباب بازی هایی نبودند. کشاورزان آن منطقه گاهی غذا را در ازای اسباب بازی های او معامله می کردند. کرک دریافت که باید علاوه بر اسباب بازی، به تولید مبلمان کاربردی نیز ادامه دهد تا بتواند در تجارت بماند. در اواسط دهه 1930، مد اسباب‌بازی‌های یویو مدت کوتاهی را به او تحمیل کرد تا اینکه ناگهان از بین رفت. یک بار دیگر، اوله کرک ضرر را به نفع خود تبدیل کرد و قطعات یویو را که استفاده نشده بود به چرخ هایی برای کامیون اسباب بازی تبدیل کرد. پسرش، گودفرد کرک کریستینسن ، شروع به کار برای او کرد و نقش فعالی در شرکت داشت.

پادکست کودک با نگاهی به تاریخچه لگو

اگر می‌خواهید پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم در ادامه همراه ما باشید. در سال 1934 بود که نام شرکت LEGO ابداع شد. اوله کرک مسابقه ای بین کارکنانش برگزار کرد تا ببیند چه کسی می تواند بهترین نام را برای شرکت بیاورد. کریستینسن خود دو نام داشت، «Legio» (به معنای «لژیون اسباب‌بازی‌ها») و «LEGO»، یک ترکیب خودساخته از عبارت دانمارکی leg godt، به معنای «خوب بازی کن». بعداً گروه LEGO متوجه شد که “LEGO” را می توان به صورت آزادانه به عنوان “من کنار هم می گذارم” یا “من جمع می کنم” در لاتین تفسیر کرد.موافق هستید پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟

هنگامی که پلاستیک به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، اول کرک با زمان خود ادامه داد و شروع به تولید اسباب بازی های پلاستیکی کرد. یکی از اولین اسباب‌بازی‌های مدولار که تولید شد، کامیونی بود که می‌توانست آن را جدا کرده و دوباره سرهم کند. در سال 1947 ، اول کرک و گادفرد نمونه‌هایی از آجرهای پلاستیکی به هم پیوسته تولید شده توسط شرکت Kiddicraft را به دست آوردند. این “آجرهای ساختمانی خود قفل شونده Kiddicraft” توسط آقای هیلاری هری فیشر پیج ، شهروند بریتانیایی طراحی و ثبت شده است.

آجر لگو در تاریخ

در سال 1949 گروه LEGO شروع به تولید آجرهای مشابه کرد و آنها را “آجر صحافی خودکار” نامید. آجر لگوساخته شده از استات سلولز، با روح بلوک های چوبی سنتی که می توانستند روی یکدیگر چیده شوند، ساخته شدند. با این حال، این آجرهای پلاستیکی می توانند در کنار هم قفل شوند. آنها چندین “میخ” گرد در بالا داشتند و یک پایین مستطیلی توخالی داشتند. آنها به هم می چسبیدند، اما نه آنقدر محکم که نتوان آنها را از هم جدا کرد. در سال 1953 ، آجرها نام جدیدی گرفتند: LEGO Mursten یا “LEGO Bricks”.

نمونه اولین لگو ها

استفاده از پلاستیک برای ساخت اسباب بازی چندان مورد توجه خرده فروشان و مصرف کنندگان آن زمان نبود. بسیاری از محموله های گروه LEGO به دلیل فروش ضعیف بازگردانده شدند. تصور می شد که اسباب بازی های پلاستیکی هرگز نمی توانند جایگزین اسباب بازی های چوبی شوند. با این حال، با وجود چنین انتقاداتی، کرک کریستینسن ها پافشاری کردند. در سال 1954 ، گادفرد مدیر عامل جوان گروه LEGO شد.

رشد لگو

گروه LEGO در سال های بعد بسیار رشد کرد. در سال 1959 ، بخش Futura در داخل شرکت تاسیس شد. کارکنان کوچک آن مسئول تولید ایده برای مجموعه های جدید بودند. در سال‌های 1961 و 1962 اولین چرخ‌های لگو معرفی شدند که پتانسیل ساخت خودروها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و سایر وسایل نقلیه را از آجرهای لگو افزایش داد. همچنین در این مدت، گروه LEGO اسباب‌بازی‌هایی را معرفی کرد که مخصوصاً بازار پیش‌دبستانی را هدف قرار می‌دادند و ترتیبی اتخاذ کردند که به سامسونایت اجازه می‌داد تا تولید و فروش محصولات لگو را در کانادا آغاز کند، ترتیبی که تا سال 1988 ادامه داشت . در این زمان بیش از 50 مجموعه آجر در سیستم بازی لگو وجود داشت. حال پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟

موفق ترین نمونه در تاریخچه لگو

سال 1964 اولین بار بود که کتابچه های راهنمای آموزشی در مجموعه های لگو گنجانده شد. یکی از موفق ترین سری های گروه لگو، سیستم قطار لگو، اولین بار در سال 1966 منتشر شد . مجموعه اصلی قطار شامل یک موتور 4.5 ولتی و ریل بود. دو سال بعد یک موتور 12 ولتی معرفی شد.

در 7 ژوئن 1968 اولین پارک LEGOLAND در بیلوند افتتاح شد . این پارک موضوعی دارای مدل های استادانه ای از شهرهای مینیاتوری است که تماماً از آجرهای لگو ساخته شده اند. این پارک 12000 متری تنها در سال اول 625000 بازدیدکننده را به خود جذب کرد. در طول 20 سال بعد، این پارک به بیش از هشت برابر اندازه اصلی خود رشد کرد و در نهایت به طور متوسط ​​نزدیک به یک میلیون بازدید کننده در سال داشت. بیش از هجده میلیون مجموعه لگو در سال 1968 فروخته شد .

در سال 1969 ، سیستم DUPLO به فروش رفت. این یک سیستم جدید توسعه یافته بود که هدف آن کودکان کوچکتر بود. آجرهای DUPLO بسیار بزرگتر از آجرهای LEGO هستند و آنها را برای کودکان بسیار خردسال ایمن تر می کند، اما این دو سیستم با هم سازگار هستند: آجرهای LEGO را می توان به طور منظم روی آجرهای DUPLO نصب کرد، و باعث می شود که انتقال به سیستم LEGO به راحتی انجام شود زیرا کودکان از آجرهای DUPLO خود بیشتر می شوند. ادامه پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟ در ادامه توضیحات کامل تری را مطالعه می‌کنید.

رشد خلاقیت و توانایی های حل مسئله با لگو

آجرهای لگو همیشه پتانسیل سازنده ای داشتند که از نظر برخی از مربیان به عنوان یک دارایی ارزشمند در کمک به کودکان برای رشد خلاقیت و توانایی های حل مسئله تلقی می شد. از دهه 1960، معلمان به دلایل مختلف از آجرهای لگو در کلاس درس استفاده می کردند. در سال 1980 ، گروه LEGO بخش محصولات آموزشی را تأسیس کرد (در نهایت در سال 1989 به LEGO Dacta تغییر نام داد )، به طور خاص برای گسترش امکانات آموزشی اسباب بازی های خود. یک کارخانه بسته بندی و مونتاژ در سوئیس افتتاح شد و به دنبال آن کارخانه دیگری در جوتلند دانمارک افتتاح شد که تایرهای LEGO را تولید می کرد.

نسل دوم قطارهای لگو در سال 1981 ظاهر شد . همانطور که قبلاً اینها در 4.5 ولت (باطری) یا 12 ولت (تغذیه برق اصلی) در دسترس بودند، اما طیف گسترده‌تری از لوازم جانبی از جمله چراغ‌های کاری، نقاط و سیگنال‌های کنترل از راه دور و جداکننده‌ها در دسترس بودند.

پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه لگو

مجموعه “سازنده متخصص” در سال 1982 بالغ شد و به سری ” تکنیک ” تبدیل شد. 13 آگوست همان سال، پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه لگو را رقم زد. کتاب 50 سال بازی برای بزرگداشت این مناسبت منتشر شد. در سال بعد، سیستم DUPLO گسترش یافت تا مجموعه‌هایی را برای مخاطبان جوان‌تر، به‌ویژه نوزادان، شامل شود. ست های جدید شامل جغجغه های کودک و فیگورهایی با اندام های قابل تنظیم است.

پادکست کودک با لگو

سال بعد، شهروندان مینی فیگور لگو، با معرفی اولین مجموعه قلعه ، قلمرویی از شوالیه ها و اسب ها را به دست آوردند . مجموعه های نور و صدا در سال 1985 ظاهر شدند; این مجموعه ها شامل یک بسته باتری با چراغ های الکتریکی، زنگ و سایر لوازم جانبی بود تا بُعد دیگری از واقع گرایی را به آثار لگو اضافه کند. همچنین در آن سال، بخش آموزشی گروه LEGO، Technic Computer Control را تولید کرد که یک سیستم آموزشی بود که به وسیله آن ربات‌های فنی، کامیون‌ها و سایر مدل‌های موتوردار را می‌توان با رایانه کنترل کرد. مانائوس برزیل نیز در این سال یک کارخانه لگو به دست آورد.

رکورد گینس محصولات لگو

دو رکورد گینس در سال 1992 با استفاده از محصولات لگو به ثبت رسید. یک قلعه ساخته شده از 400000 آجر لگو و ابعاد 4.45 متر در 5.22 متر در تلویزیون سوئد ساخته شد. یک خط راه آهن لگو به طول 545 متر با سه لوکوموتیو ساخته شد . DUPLO با افزودن خط Toolo که شامل پیچ گوشتی، آچار، مهره و پیچ و مهره است، تقویت شد. خط Paradisa که دختران را هدف قرار می دهد، انواع رنگ های پاستلی جدید را وارد سیستم لگو کرد و بر روی اسب ها و تم ساحل تمرکز داشت. 1993 یک قطار DUPLO و یک طوطی شکل “brickvac” آورد که می‌توانست لگو را جابجا کند.

مدلی از کلیسای جامع سنت پل در لندن را می توان در LEGOLAND ویندزور مشاهده کرد . از هزاران آجر لگو ساخته شده است. مدل چرخشی چشم لندن در پس زمینه نیز از آجر لگو ساخته شده است. نمونه‌های اولیه مینی فیگور لگو دارای رنگ‌های پوستی و حالات چهره متنوعی بودند، اما در طرح‌های تولیدی فقط از رنگ پوست زرد و صورت استاندارد خندان استفاده می‌شد. LEGO Pirates در سال 1989آرایه حالات صورت را با اضافه کردن ریش و تکه های چشم گسترش داد. به زودی موضوعات دیگر مورد توجه قرار گرفت، از عینک آفتابی، رژ لب، مژه چشم و غیره.

در ادامه پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم، بسیاری از کلکسیونرهای قدیمی از ظاهر جدید ناراضی بودند. آن ها گفتند که آنها بیش از حد “کارتونی” یا “کودک” به نظر می رسند و طبیعت ساده دو چشم و لبخند را ترجیح می دهند. با این وجود، از سال 1999 مجموعه‌های مجوزدار مانند جنگ ستارگان لگو و لگو هری پاتر به مینی‌فیگورها شخصیت‌های خاص شخصیت‌های سینمایی همتایان خود را ارائه دادند، اما تا سال 2003 ، با معرفی LEGO Basketball ، پالت رنگ پوست گسترده‌تر شد و شامل آن شد. رنگ های واقعی تر.

علامت تجاری LEGO

نام گروه لگو چنان مترادف با اسباب‌بازی اصلی آن شده است که بسیاری از واژه‌های «LEGO» (به طور جمعی) یا «LEGOs» برای اشاره به خود آجرها و حتی به آجرهای پلاستیکی شبیه آجرهای لگو استفاده می‌کنند، اگرچه گروه LEGO از این کار جلوگیری می‌کند. به عنوان رقیق شدن علامت تجاری آنها. کاتالوگ‌های لگو در دهه‌های 1970 و 1980 حاوی یادداشتی بودند که در آن نوشته شده بود:

درباره تاریخچه لگو چه می دانید؟

“LEGO” به طور رسمی با تمام حروف بزرگ نوشته می شود. این شرکت ادعا می کند که برای محافظت از نام تجاری خود، کلمه LEGO باید همیشه به عنوان یک صفت استفاده شود، مانند “مجموعه لگو”، “محصولات LEGO”، “جهان LEGO” و غیره. با این وجود، چنین توصیه‌های شرکتی اغلب به عنوان مداخله شرکتی در استفاده از زبان نادیده گرفته می‌شوند و کلمه لگو معمولاً نه تنها به عنوان اسمی برای اشاره به آجرهای لگو، بلکه به عنوان یک اصطلاح عمومی برای اشاره به هر نوع آجر اسباب‌بازی درهم استفاده می‌شود.

طراحی و ساخت در تاریخچه لگو

از زمان معرفی آنها در سال 1949، قطعات لگو از همه انواع، قبل از هر چیز، بخشی از یک سیستم بوده است . قطعات لگو از سال 1963 ، با وجود تغییرات اساسی در شکل و طراحی در طول سال ها، هنوز با قطعات ساخته شده امروز پیوند خورده اند. ست های لگو خرده فروشی برای کودکان خردسال با آن هایی که برای نوجوانان ساخته شده اند سازگار است.

آجرها، تیرها، محورها، مینی فیگورها و همه عناصر دیگر در سیستم LEGO با درجه تحمل دقیقی ساخته می شوند. هنگامی که قطعات به هم متصل می شوند، باید مقدار مناسبی از “قدرت کلاچ” را داشته باشند. آنها باید با هم بمانند تا زمانی که از هم جدا شوند. جدا کردن آن‌ها نمی‌تواند خیلی آسان باشد، در غیر این صورت در نتیجه ساخته‌های لگو ناپایدار خواهند بود. جدا کردن آنها نمی تواند خیلی سخت باشد. زیرا جدا کردن یک سازه به منظور ایجاد سازه ای دیگر بخشی از جذابیت لگو است.

لگو امروز در پادکست کودک

تا به اینجا پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟ حالا سراغ آن است که به لگوهای امروزی بپردازیم. گروه LEGO از زمانی که شروع به تولید آجرهای پلاستیکی کرد، هزاران مجموعه بازی با مضمون فضا، روبات‌ها، دزدان دریایی، وایکینگ‌ها، پادشاهی شوالیه ، دایناسورها ، شهرها، حومه‌ها، مکان‌های تعطیلات، غرب وحشی، قطب شمال ، فراری ، قطار ، عنکبوت منتشر کرده است. مرد ، جنگ ستارگان ، هری پاتر ، بیونیکل ، و بیشتر. مجموعه های حاوی قطعات جدید اغلب منتشر می شوند. در سال 2006 لگو اعلام کرد که حقوق اسباب‌بازی در سراسر جهان را با کانال تلویزیون کابلی Nickelodeon برای ساخت مجموعه‌هایی با مضامین از دو برنامه تلویزیونی موفق تهیه کرد.باب اسفنجی شلوار مربع و آواتار: آخرین هواساز .

همچنین موتورها، چرخ دنده‌ها، چراغ‌ها، سنسورها و دوربین‌هایی برای استفاده در قطعات لگو وجود دارد. حتی آجرهای خاصی مانند LEGO RCX وجود دارد که می توان آنها را با رایانه شخصی برای انجام کارهای بسیار پیچیده و مفید برنامه ریزی کرد. این آجرهای قابل برنامه ریزی با نام LEGO Mindstorms به فروش می رسند .

پارک تفریحی لگولند

چندین مسابقه وجود دارد که از آجرهای لگو و RCX، در میان سایر میکروکنترلرها، برای رباتیک استفاده می‌کنند. اولین و احتمالاً بزرگ‌ترین آن، Botball است، یک مسابقه ملی مدارس راهنمایی و دبیرستان ایالات متحده که از مسابقات رباتیک MIT 6270 LEGO سرچشمه می‌گیرد. یک مسابقه مرتبط اولین لیگ لگو برای مدارس ابتدایی و راهنمایی است. LEGO Mindstorms به شرکت کنندگان در سنین دبستان و متوسطه RoboCup Junior مقدمه ای آسان و شهودی برای رباتیک ارائه می دهد. همچنین به شرکت کنندگان پیشرفته این فرصت را می دهد تا پلتفرم LEGO Mindstorms را تغییر دهند و حسگرها و محرک های خود و همچنین سایر سیستم های مکانیکی، الکتریکی، الکترونیکی و نرم افزاری را اضافه کنند.

گروه لگو چندین پارک تفریحی لگولند را در اروپا و کالیفرنیا اداره می کند. چندین فروشگاه خرده‌فروشی لگو نیز وجود دارد، از جمله یکی در منطقه مرکز شهر دیزنی در والت دیزنی در نزدیکی اورلاندو، فلوریدا و در مرکز خرید آمریکا در بلومینگتون، مینه‌سوتا. تا پایان سال 2005 ، 25 فروشگاه خرده‌فروشی برند LEGO در ایالات متحده آمریکا، تعدادی فروشگاه در اروپا، و یک فروشگاه LEGO دارای حق امتیاز در ابوظبی وجود دارد.

کاربردهای جدید

امروزه از آجرهای لگو برای اهدافی فراتر از بازی کودکان استفاده می شود. خود گروه LEGO نوعی مشاوره تجاری را ایجاد کرده است که تفکر خلاق را تقویت می کند، به نام LEGO Serious Play، که در آن اعضای تیم استعاره هایی از تجربیات سازمانی خود را با استفاده از آجرهای لگو می سازند و با استفاده از ابزار بصری سازه های لگو و با کاوش، روی سناریوهای خیالی کار می کنند. احتمالات در شکل “جدی” از “بازی”.

تاریخچه لوگو

از قطعات لگو برای ساختن مجسمه‌ها، موزاییک‌های بسیار بزرگ و ماشین‌های پیچیده استفاده می‌شود. برخی از مجسمه ها از صدها هزار قطعه و وزن ده ها کیلوگرم استفاده می کنند. موزاییک‌های بزرگ، قفل‌های کاملاً کاربردی و ساعت‌های آونگی، هارپسیکورد و چاپگر جوهرافشان (که توسط لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل در دانشگاه میشیگان ساخته شد) از قطعات لگو ساخته شده‌اند.

یکی از این شاهکارها مکعب روبیک را با استفاده از موتورها و دوربین های لگو حل می کند، کاری که بسیاری از انسان ها نمی توانند آن را انجام دهند. حتی یک کامپیوتر پیش بینی خسوف نیز زمانی ساخته شد. عکس‌های بسیاری از ساخته‌های طرفداران مانند اینها را می‌توانید در Brickshelf و در MOCpages مشاهده کنید . گروهی که خود را ” AFOLs” می نامند” (برای “طرفداران بزرگسال لگو”) یک جمعیت مهم برای گروه LEGO است که اخیراً شروع به معرفی مجدد مجموعه های محبوب سال های گذشته برای جذب این گروه کرده است.

سیستم لگو در هنر امروز

یکی از سرگرمی های علاقه مندان، بازسازی صحنه های محبوب از فیلم های معروف، با استفاده از آجرهای لگو برای مناظر و مجموعه های بازی لگو به عنوان شخصیت است. به چنین فیلم هایی «فیلم های لگو»، «فیلم آجری» یا «لگو سینما» می گویند. آنها معمولا از انیمیشن های استاپ موشن استفاده می کنند. به عنوان مثال، DVD مونتی پایتون و نسخه ویژه جام مقدس حاوی نسخه‌ای از سکانس موسیقی «کاملوت» بود که با مینی فیگورها و لوازم جانبی لگو بازسازی شده بود.

اردوگاه تمرکز لگو

هنرمندان همچنین از مجموعه‌های لگو استفاده کرده‌اند که یکی از معروف‌ترین نمونه‌های آن «اردوگاه تمرکز لگو» هنرمند لهستانی زبیگنیو لیبرا، مجموعه‌ای از مجموعه‌های لگو با تم کمپ کار اجباری ساختگی است.

The Little Artists یک مجموعه کامل هنر مدرن را در یک گالری LEGO ایجاد کرده اند. “هنر دیوانه ترین ملت” در گالری هنر واکر در لیورپول، انگلستان به نمایش درآمد. [2] نمونه قابل توجه دیگر موزیک ویدیوی برنده جایزه آهنگ “عاشق با یک دختر” توسط گروه White Stripes است. کارگردان میشل گوندری نسخه زنده این ویدیو را فیلمبرداری کرد، نتیجه را دیجیتالی کرد و سپس آن را به طور کامل با آجرهای لگو بازسازی کرد.

منابع:

  1. انیمیشن داستان لگو
    مقاله داستان برند: لگو، بازی خوبی که تجارت را نیز به خوبی می‌شناسد از وبسایت زومیت
  2. آنتروپی لگو ، مسئله شمارش لگو ، و دنباله OEIS A112389 در پیوندهای خارجی.
  3. مراجع، و مطالعه بیشتر
  4. 2005 :
  5. بدفورد، آلن. راهنمای غیر رسمی سازنده LEGO® . 2005. ISBN 1-59327-054-2 .
  6. 2003 :
  7. کلاگ، کوین، میگل آگولو و لارس سی هاسینگ. ابزارهای برقی نرم افزار LEGO، با LDraw، MLCad و LPub . 2003. شابک 1-931836-76-0
  8. کورتنی، تیم. Virtual LEGO®: راهنمای رسمی LDraw.org برای ابزارهای LDraw برای ویندوز . 2003. ISBN 1-886411-94-8 .
  9. McKee, Jacob H. شروع به کار با قطارهای LEGO® . No Starch Press, 2003. ISBN 1-59327-006-2 .
  10. 2001 :
  11. فراری، ماریو، جولیو فراری و رالف همپل. ساخت ربات با LEGO® Mindstorms: ابزار نهایی برای دیوانگان طوفان ذهن . 2001. ISBN 1-928994-67-9 .
  12. 1999 :
  13. کریستینسن، کیلد کرک، پیشگفتار. کتاب نهایی LEGO® New York: DK Publishing Book, 1999. ISBN 0-7894-4691-X .
  14. 1987 :
  15. وینسک، هنری. دنیای اسباب بازی های LEGO® . New York: Harry N. Abrams, Inc., Publishers, 1987. ISBN 0-8109-2362-9 .

موزیک‌های متن:

موزیک Regen از Schattenspiele
نسخه‌ای از موزیک Minuet از Bach
آهنگ Lego House از Ed Sheeran
قطعه I Have a Dream از Abba Hauser
موزیک Playing By Heart از Yanni
نسخه‌ای از موزیک Fur Ellise از Beethoven

گویندگان به ترتیب ورود:

البرز سپاهی
مسیحا وحید
ثمین‌زهرا زینل
سامان عابدینی
درینا شریعت
مهراد وحید
پناه قاسم‌پور
مانی امامی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=3345
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد پادکست کودک با تاریخچه لگو را بشنویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.