0
0

کتاب تیستو سبز انگشتی

3855 بازدید
کتاب تیستوی سبز انگشتی اثر موریس دورئون

کتاب تیستو سبز انگشتی ترجمه روان خوب و روانی دارد. مخاطب این کتاب کودکان هستند. در عین حال کتاب برای بزرگتر‌ها نیز توصیه شده است. بسیاری از ارزش‌های اخلاقی مانند خیرخواهی، صلح طلبی و مهربانی در قالب کلمات و جملات زیبا بیان شده است است. همه چیز‌های کوچک و ظاهراً بی‌اهمیت، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی ما بگذارد. مثل گل کاشتن که در روحیه انسان‌ها تأثیرات مثبتی دارد. کتاب تیستو سبز انگشتی پیام مهمی را دارد. پیام آن این است که با عشق، مهربانی و خوبی می‌توانیم فرصتی برای داشتن دنیایی زیباتر داشته باشیم. دنیایی که جایی برای جنگ، فقر و دزدی وجود ندارد.

چرا کتاب تیستو سبز انگشتی را بخوانیم؟

یک کتاب خوب مانند تیستوی سبز انگشتی همه را به تفکر وا می‌دارد. آن با زبان شیرین خود مطالب را در ذهن خواننده تزریق می‌کند. کتاب خوب با انسان حرف می‌زند. این کتاب می‌گوید برای آموختن دنیای اطراف نیاز به لمس و دیدن دارید. کتاب تیستو سبز انگشتی برای کتاب خوان‌های حرفه‌ای، به نوعی یادآور کتاب شازده کوچولو است. زیرا که در آن قصه پسرک پاک و معصومی را روایت می‌کند که به دنبال کشف رسالت زندگی‌اش می‌باشد.

کتاب خوانی جمعی تیستوی سبز انگشتی

یکی از اهداف پیشگامان عرصه پژوهش ارتقاء سطح فرهنگی کودکان و نوجوانان است. کتاب تیستو سبز انگشتی را به صورت همگانی و جمعی با همدیگر مطالعه کنیم. در یکی از روز‌های هفته به صورت آنلاین در کنار همدیگر جمع می‌شویم. مهمانان ویژه ما نوجوانان عزیز ایران زمین می‌باشند. در این جلسات، به مطالعه کتاب می‌پردازیم. بخش‌هایی از جلسه را به شنیدن چالش‌ها، سؤالات، دغدغه‌ها و درد دل‌های نوجوانان اختصاص داده‌ایم. چنانچه شما نیز مایل به شرکت در کتابخوانی جمعی پیشگامان عرصه پژوهش هستید می‌توانید در بخش ارتباط با ما و از طریق شبکه‌های اجتماعی از آخرین دوره‌های کتابخوانی ما اطلاع کسب کنید.

برگزاری جلسات کتابخوانی تیستو سبز انگشتی

کتاب تیستو سبز انگشتی داستان پسر بچه با انگشتان جادویی است که می‌تواند هر گلی را رشد دهد. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های قصه در زمینه صلح برای کودکان و نوجوانان است. موریس دورئون نویسنده کتاب است. لیلی گلستان مترجم این کتاب است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناشر آن است. تیستو شخصیت عجیبی داشت. او نمی‌توانست بپذیرد که آدم بزرگ‌ها با عقاید و افکار از پیش ساخته شده دنیا را به او معرفی می‌کنند. چرا که آن‌ها معمولاً از پشت عینک “عادت” به همه چیز نگاه می‌کنند. او همواره تعجب می‌کرد از اینکه وقتی می‌شود با آزادی زندگی را بهتر گذراند تا با گرفتاری، با عدالت بهتر و انسانی‌تر زندگی کرد تا با استبداد، وقتی زندگی و همه چیز با صلح بهتر است تا با جنگ، به طور کلی زندگی با نیکی و مهربانی بهتر و زیباتر است تا با بدی و دشمنی، پس چرا مردم اینگونه رفتار و زندگی می‌کنند؟

آشنایی با ارزش های زندگی در کتاب تیستو سبز انگشتی

کودکان وقتی بزرگ می‌شوند اغلب فراموش می‌کنند که چه‌امید‌ها و آرزو‌های داشته‌اند. در نتیجه به همین دلیل معجزه‌ای هم اتفاق نمی‌افتد! فقط چند آدم بزرگ به جمع آدم بزرگ‌ها اضافه می‌شود. اما این معجزه برای تیستو اتفاق افتاد. داستان تیستو با طنز ظریف شاعرانه‌اش از درخشان‌ترین آثار ادبیات کودکان و نوجوانان است. نشان دادن و آشنا کردن کودکان و نوجوانان عصر ما با ارزش‌های والای انسانی چون صلح و دوستی بسیار ضروری است که در کتاب تیستو سبز انگشتی به آن اشاره شده است. کتاب تبلیغات برای کودکان نیز نکات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

ماجرای تیستو از آنجا شروع می‌شود که مادر خوانده و پدر خوانده در کلیسا برای او اسم می‌گذارند. هیچ کس نمی‌تواند نام او را به زبان بیاورد. تیستو انگشتان جادویی داشت که به هر چیز دست میزد به گل و گیاه تبدیل می‌شد. کتاب تیستو سبز انگشتی آیینه‌ای است که شما را با نیمه تاریک وجود خود روبرو می‌کند. جنون، جنگی، بی‌اخلاقی و تناقضات را می‌بینید و شرمنده می‌شوید. روایتی که در آن به شما تلنگر می‌زند که آدم بزرگ شدن دیگر انسان بودن نیست! داستان برای نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود و به آنان می‌آموزد که با جهان و دنیای پیرامون‌شان درس اول باشند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2793
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کتاب تیستو سبز انگشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.