0
0

کتاب خوانی برای کودکان

3717 بازدید
کتاب خوانی برای کودک

این روز‌ها که دنیا به سمت دیجیتالی شدن رفته است، باید بیشتر مراقب کتاب خوانی کودکان باشیم. زیرا کتابخوانی فوایدی دارد که می‌تواند در آینده فرزند شما نیز مؤثر باشد.
زمانی که کودک به مدرسه می‌رود مطمئناً، در مدرسه عملکرد بهتری دارد. زیرا که با ادبیات آشنایی پیدا کرده است و دایره لغات او گسترده‌تر می‌شود. فواید کتابخوانی کودکان بر کسی پوشیده نیست. آن‌ها بعد از مطالعه به یک سطح دانشی خوب می‌رسند و در نوشتن املا و انشا قوی می‌شوند. با خواندن کتاب به نوشتن خلاق می‌رسند و قوه تخیل آن‌ها نیز تقویت می‌شود. از فواید کتابخوانی کودکان می‌توان به بهتر بیان کردن منظور کودک اشاره کرد که این مسأله می‌تواند او را در گفت و گو‌هایی که در اجتماع دارد، کمک کند. هم چنین عزت نفس و اعتماد به نفس کودک نیز بالاتر می‌رود. کودک با مطالعه قصه‌ها و کتاب‌ها، از نظر دستور زبان و نوع به کارگیری جملات، دقیق‌تر می‌شود.

در مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش همیشه کتابخوانی برقرار است. کودکان و نوجوانان با شرکت در دوره‌های کتابخوانی مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش به تفکر خلاق دست پیدا می‌کنند. آن ها‌ایده‌های خود را بیان می‌کنند و در کلاس ابراز وجود می‌کنند. همین مسأله می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس آن‌ها مؤثر باشد. در ایام کرونا، یکی از جدی‌ترین برنامه‌های پیشگامان عرصه پژوهش کتاب خوانی برای کودکان و همچنین نوجوانان بود. یکی از پروژه‌های موفق مؤسسه، برگزاری دوره‌ای به نام جهانگردی با کتاب بود. در ادامه می‌توانید ویدیویی کوتاه از معرفی این دوره را مشاهده کنید.

کتاب خوانی کودک با یک جهانگردی کوچک!

برای شروع یک ماجراجویی لازم نیست آدمی خارق العاده یا نابغه باشی. فقط باید راه بیفتی! ما همگی به قهرمان‌ها نیازمندیم. چه پیر باشیم، چه جوان. قهرمان‌هایی که الهام بخش ما هستند، مارا ودار به رویاپردازی می‌کنند و به ما انگیزه و جرئت می‌بخشند تا تلاش بیشتری کنیم.

دورهمی کودکان به سبک پیشگامانی ها همیشه به طوری طراحی شده است، کتابخوانی دسته جمعی در آن باشد. کتابخوانی دسته جمعی باعث می‌شود هر کس برداشت خود را از کتاب بگوید. همچنین فضایی برای بارش فکری به وجود می آید. همچنین تسهیلگران پیشگامان عرصه پژوهش کتاب های متناسب با سن کودکان و نوجوان را معرفی می‌کنند که این امر باعث می شود تا آنها در انتخاب کتاب سردرگم نباشند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=1347
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کتاب خوانی برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.