0
0

آموزش اسکرچ

4303 بازدید
آموزش اسکرچ

در قرن ۲۱ باید مهارت‌هایی را آموخت که به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمک کند. ضمن اینکه خلاقیت آن‌ها را نیز تقویت کند. آموزش اسکرچ در این قرن یکی از بهترین ابزار‌های کمکی برای رشد مهارت‌های فردی و آموزشی کودکان و نوجوانان است.

اسکرچ چیست؟

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که از طریق آن می‌توان پروژه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرد. این از بلوک‌های رنگی ساخته شده است. کودکان و نوجوانان می‌توانند با کنار هم قرار دادن بلوک‌ها برنامه‌نویسی کنند. این بلوک‌ها به شکل پازل ساخته شده‌اند. فراگیران می‌توانند به روش‌های منطقی بلوک‌ها را بهم بچسبانند. این ویژگی از آموزش اسکرچ باعث می‌شود که آن‌ها بلوک‌های نامعتبر نسازند.
اسکرچ برای کودکان بین ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فناوری کامپیوتر به ویژه برنامه‌نویسی آشنا شوند آموزش اسکرچ برای فارگیران کودک و نوجوان مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش اسکرچ و تفکر خلاق

تا به حال شعار طراحان اسکرچ را خوانده‌اید؟
Imagine/Program/Share
آن‌ها معتقدند اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و در عین حال آسان است که می‌تواند به رشد خلاقیت فراگیران کمک کند. در آموزش اسکرچ فراگیران می‌توانند طرح و‌ایده خود را بکشند و با هر شخصیتی که خلق می‌کنند یک داستان تعاملی بسازند. اسپرایت‌ها را به صورت اختصاصی طراحی کنند و با طراحی پروژه‌های مختلف خلاقیت خود را پرورش دهند. Scratch راهی است برای ساختن بازی و انیمیشن‌ها هیجان‌انگیز. به طور کلی این زبان برنامه‌نویسی استفاده از تصویر، صدا و گرافیک را برای ساخت یک پدیده جدید تسهیل می‌کند. با این برنامه می‌توان قدرت تخیل را آزاد کرد!

اسکرچ


اسکرچ حل مسأله را تقویت می‌کند

آموزش اسکرچ همراه با تقویت مهارت حل مسأله است. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم برای رشد تفکر انتقادی لازم است ابزار‌های لازم را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم. برنامه اسکرچ به فراگیران تفکر دیجیتالی را آموزش می‌دهد. همچنین با سازماندهی بلوک‌ها و کد‌ها و کشف راه حل‌های متنوع برای چالش‌ها به تقویت مهارت حل مسأله کمک می‌کند. کودکان و نوجوانان در طی ساخت یک پروژه یاد می‌گیرند که مشکلات بزرگ خود را تبدیل به مشکلات کوچک‌تر کنند و به حل آن‌ها بپردازند. یکی از مزیت‌های این برنامه این است که به روش طوفان فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند به حل مشکلات فنی در یک پروژه بپردازند.

آموزش اسکرچ و تفکر خلاق

در اسکرچ فراگیران می‌توانند بلوک‌های کد را بکشند و ر‌ها کنند. این حرکت یعنی کشیدن و ر‌ها کردن بلوک‌ها به جای نوشتن کد است. در نتیجه کودکان و نوجوانان در حین این عملیات منطق کدنویسی را یاد می‌گیرند. آن‌ها فوراً نتیجه آنچه که می‌سازند را می‌بینند و این امر به آن‌ها کمک می‌کند که منطق پشت برنامه اسکرچ را درک کنند و آن را تجزیه و تحلیل کنند. منطق همراه با مفاهیمی مثل متغیر‌ها، انواع داده‌ها، حلقه‌ها و عملگر ا‌ها در اسکرچ می‌شود و کودک و نوجوان را درگیر مسائل منطقی می‌کند. او برای رسیدن به یک نتیجه مشخص باید مقدمات درستی را تعریف کرده باشد.

با اسکرچ آماده برنامه‌نویسی تخصصی شوید!

یک مسیر عالی بعد از آموزش اسکرچ در پیش دارید! فراگیرانی که مشتاقانه در این مسیر گام بردارند، با رشد تفکر برنامه‌ای و رشد مهارت‌های رایانه‌ای می‌توانند دستورات کد‌نویسی را به خوبی یاد بگیرند. اسکرچ به کودک و نوجوان این امکان را می‌دهد که روی چیز‌های سرگرم‌کننده تمرکز کنند و به‌ایده‌های جدید و ساخت پروژه‌های منحصر به فرد فکر کنند. آن‌ها برنامه‌ای در ذهن دارند که به آن‌ها در مسیر طراحی و عملیاتی کردن پروژه کمک می‌کند. اسکرچ به نوعی آماده‌سازی کودکان توانمند و تلاشگر است برای ورود به دنیا تخصصی برنامه‌نویسی.

بازی سازی با اسکرچ

نتیجه

در این مسیر هیجان‌انگیز پیشگامان عرصه پژوهش در کنار شماست. تا در دنیای کد‌نویسی تخیل خود را از بند آزاد کنید و با‌ایده‌های خود کارکتر‌های بازی و انیمیشن خود را طراحی کنید. آموزش اسکرچ در پیشگامان به صورت فراگیر محور است و ما به روش‌های مدرن به شما آموزش خواهیم داد. کافی است به صفحه تماس با ما بروید و با یکی از شماره‌های ما تماس بگیرید. دوره‌های اسکرچ مؤسسه پیشگامان عرصه پژوهش به صورت دائمی و هر ساله برگزار می‌شود. دوره‌ها به صورت آنلاین می‌باشد و به دو صورت خصوص

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2324
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش اسکرچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.