0
0

ورکشاپ گرافیک ارگانیک

4741 بازدید
گرافیک ارگانیک چیست

تا به حال گرافیک ارگانیک به گوشتان خورده است؟ کودکان امروز با طبیعت بسیار غریب شده‌اند. امروزه کمتر کودکی را در حال خاک بازی، آب بازی، تخریب مورچه‌ها، بالا رفتن از درختان می‌بینیم. دنیای مدرن کودکان را به سمت فعالیت‌های کامپیوتری و بازی‌های آن کشانده است. ذهن آن‌ها را لوازم دیجیتال آن‌ها دیگر بازی را در قلب طبیعت دنبال نمی‌کند بلکه بازی‌ها را صرفاً با تکنولوژی‌ها می‌شناسند.

البته که نباید از اهمیت دنیای دیجیتال گذشت. زیرا که در این بستر می‌توان فعالیت های مفیدی چون ساخت پادکست، ساخت سایت و دیگر فعالیت ها داشت. کودکان و نوجوانان پیشگامان روز رادیو با پادکست کودک را راه اندازی کردند. در روز رادیو اولین پادکست زندگی خود را به صورت گروهی ساختند. با ما در ادامه همراه باشید. می‌خواهیم به معرفی ورکشاپ مهمی به نام گرافیک ارگانیک بپردازیم.

گرافیک ارگانیک چیست؟

اما باید بپردازیم به اینکه ورکشاپ گرافیک ارگانیک چه هدفی را دنبال می‌کند؟ به طور کلی گرافیک ارگانیک هنری است که با استفاده از عناصر طبیعی اقدام به ایجاد یک سری سازه می‌کنیم و از طریق ارتباط مؤثری را بین خود و طبیعت برقرار می‌کنیم. در مسیر گرافیک ارگانیک رشد خلاقیت‌های فردی، زیبایی و مهندسی نهفته در طبیعت نهفته است.

اگر شما دغدغه فعالیت‌های حرکتی را دارید فرزندان خود را با طبیعت تنها بگذارید. گرافیک ارگانیک می‌تواند آن‌ها را به درون خویش دعوت کند. ضمن آنکه ارتباط نزدیکی با فعالیت‌های هنری خواهند داشت. به مرور زمان فعالیت‌هایی که در حوزه گرافیک ارگانیک اتفاق می‌افتد می‌تواند بر ذهن و زندگی آن‌ها تأثیر مستقیم بگذارد. اصول کار با طبیعت می‌تواند آرامشی پایدار را برای شما به ارمغان آورد.

چرا ورکشاپ گرافیک ارگانیک شرکت کنیم؟

در تفکر گرافیک ارگانیک ابتدا اولویت با طبیعت است و بعد از آن به هنر دست می‌یابیم. ورکشاپ گرافیک ارگانیک توسط تیم پیشگامان عرصه پژوهش برگزار شد و تجربه خوبی را برای کودکان ساخت. تسهیلگر این ورکشاپ آقای مهدی شمسی بودند که‌ ایشان استاد دانشگاه و مؤسسه تفکر گرافیک ارگانیک در ایران می‌باشند.

گرافیک ارگانیک چیست

تیم پیشگامان عرصه پژوهش با جمعی از کودکان و نوجوانان به آتلیه مربع خانه رفتند. ابتدا کتابی را در حوزه گرافیک ارگانیک مطالعه کردیم. سپس با ابزار‌های خودساخته فنی آشنا شدیم. این ابزارها الهام گرفته از طبیعت هستند. همچنین با استفاده از المان‌های طبیعت مانند پوست میوه اثر هنری خلق کردند. با استفاده از ابزار‌هایی مانند سمباده، هویه و چوب برای خود دستبند‌های هنری و خلاقانه‌ای را ساختند. دراین ورکشاپ بر حفظ طبیعت و پاسداشت آن تأکید بسیاری شد.

organic graphic

شکوفایی کودک با ورکشاپ گرافیک ارگانیک

همچنین کودکان و نوجوانان با فضای آتلیه بیشتر آشنا شدند. ذهنیت آن‌ها نسبت به فعالیت‌های هنری که به طبیعت نیز ارتباط دارد، تغییر کرد. یکی از متخصصین این حوزه معتقد است که حس جدایی از طبیعت به طور بنیادی در کودکان اثر می‌گذارد. به باور او این جدایی به سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها آسیب می‌رساند.

این آسیب به اصطلاح به اختلال کمبود ارتباط با طبیعت یاد می‌شود. عواقب منفی پرهیز از فعالیت‌های جسمانی و پرورش کودکان در چارچوب‌های بسته می‌تواند روی خلاقیت و بخش هنری ذهن آن‌ها تأثیر مستقیم بگذارد. لمس کردن طبیعت برای کودک امروز بحرانی است که باید آن را جدی گرفت. پژوهشگران معتقدند فعالیت‌های خارج از خانه به پدید آمدن حس شگفتی و کنجکاوی در کودکان کمک می‌کند.

در نهایت می‌تواند روی کارآفرینی، مسیر شغلی آن‌ها نیز تأثیر بگذارد اگر شما نیز مایل به شرکت در چنین ورکشاپ هایی مانند گرافیک ارگانیک هستید، می‌توانید از بخش تماس با ما با پیشگامان عرصه پژوهش ارتباط بگیرید. ورکشاپ‌های بعدی میزبان شما عزیزان و همراهان هستیم.

در ادمه تصاویری از نمونه کار های این هنر زیبا را مشاهده می کنید:

گرافیک ارگانیک یعنی چه
گرافیک ارگانیک به چه معناست
گرافیک ارگانیک در ایران
ساخت سازه با گرافیک ارگانیک
کاردستی گرافیک ارگانیک
سازه چوبی گرافیک ارگانیک
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2653
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ورکشاپ گرافیک ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.