0
0

مرغ همسایه غاز است

4602 بازدید
کتاب مرغ همسایه غازه

كتاب خوانی برای کودکان، تمرينی برای كسب مهارت‌های اجتماعی، تعامل و گفت وگو با ديگران است. همچنین تمرين و تجربه‌ای برای خوب گوش دادن به شمار می‌رود. قصه خوانی، گنجينه‌های واژگانی كودكان را پربار كرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده می‌سازد و گوش دادن به داستان برای كودك تمرينی برای گفت وگو و احترام گذاشتن به ديگران نيز تلقي می شود. مرغ همسایه غاز است سروده‌ی طنزآمیز “سعیده موسوی‌زاده” و تصویرگری “فاطمه‌ ابولی‌فرد” که برای مقطع سنی نوجوانان مناسب و جذاب است را کنار هم خواندیم. این کتاب توسط انتشارات “چرخ و فلک”منتشر شده است.

شعری از کتاب مرغ همسایه غاز است

شعر فقط خواندن نیست. شعر دارای آهنگ است، افراد زیادی در شعر ها هستندو علاوه برآدم ها رنگ ها، بو ها و چشیدنی ها و هزاران مورد دیگر را می توان در شعر ها پیدا کرد. اتفاقات جالبی در شعر ها می افتد. عمو قصه گو این بار این کتاب جذاب را برای ما می خوانند. در ادامه شعری از این کتاب را می‌خوانیم.

من بدم می‌آید از صف نانوایی
از خرید میوه تخم مرغ و چایی
دوست دارم بزنم گشت در اینترنت
صبح تا شب باشم در اتاقی ساکت
کاش این دنیای واقعی گم می‌شد
یا همین اینترنت شهر مردم می‌شد
با اجازه بروم چون که وقت شام است
پس چرا خانه ما انقدر آرام است؟
هیچکس نیست فقط کاغذی پشت در است
روی این کاغذ هم دست خط پدر است
او نوشته که اگر دوست داری املت
تخم مرغ و گوجه بخر از اینترنت
توی مانیتور داغ بپز و هم بزنش
روغن و ادویه و نمک کم بزنش

مرغ همسایه غاز است سعیده موسوی زاده

درباره کتاب مرغ همسایه

کتاب مرغ همسایه غاز است مجموعه از شعر‌های جذاب و خواندنی است. نویسنده این کتاب سعیده موسوی‌زاده است. خانم موسوی‌زاده، شاعر و منتقد ادبی است. این کتاب چندین جایزه کسب کرده است و مورد استقبال خوانندگان کتاب بوده است. نوجوانی، با مشکلات و چالش‌های بسیاری همراه است. در این کتاب به مشکلات نوجوانان می‌پردازد. این روز‌ها کمتر نویسنده‌ای به صورت خاص به دغدغه‌های نوجوانان می‌پردازد، اما کتاب مرغ همسایه غاز است، نمونه‌ای موفق در حوزه کتاب نوجوانان است. نگهبان گل ها نیز از آثار مناسب برای کودکان است. در این اثر کودکان به اهمیت گل و گیاه در شهر‌های شلوغ پی می‌برند
کتاب مرغ همسایه غاز است کودکان را برای ورود به دوره نوجوانی آماده می‌کند. در نتیجه این کتاب سعی دارد به مخاطبان درباره دوره نوجوانی آگاهی دهد تا آنان این گروه سنی را بیشتر بشناسند و درک کنند. کتاب جذاب ما، مناسب کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۲ است. پیشنهاد می‌کنیم کتاب چه کار می کنی با یک فکر نو؟ را مطالعه کنید. این کتاب در زمینه ایده و قدر ریسک پذیری به کودکان کمک بسیاری می‌کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=3007
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد مرغ همسایه غاز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.