0
0

معرفی “کتاب یک چیز دیگر”

4525 بازدید
معرفی و نقد کتاب یک چیز دیگر

دنبال یک هدیه خوب هستید؟ حتماً یادتان باشد یکی از گزینه‌ها در خرید هدیه می‌تواند کتاب باشد. \”کتاب یک چیز دیگر\”همانی هست که می‌توانید به کودکان هدیه دهید. او شبیه هیچکس نیست. به همین خاطر او دوستی ندارد. خیلی دوست دارد تا بتواند شبیه دیگران باشد. اما گویا فایده‌ای ندارد. تا اینکه بعد از مدت‌ها اتفاق تازه‌ای برای یک چیز دیگر می‌افتد. روزی یک چیز دیگر در خانه “یک چیز دیگر” را به صدا در می‌آورد. پذیرش این موضوع برای این موجود دوست داشتنی سخت است. بعد از گذشت مدت‌ها آن دو بهترین دوست‌های هم می‌شوند. پیشگامان عرصه پژوهش با افتخار بهترین کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان را به شما معرفی می‌کند.

کتاب یک چیز دیگر

امروزه کودک و نوجوان با چالش‌های مختلفی مواجه هستند. این که بتوانند در گروه‌های جمعی مورد پذیرش قرار گیرند برایشان اهمیت بالایی دارد. “کتاب یک چیز دیگر” به موضوع تفاوت‌های فردی بسیار خوب پرداخته است. توجیه اینکه چه میزان تفاوت‌های فردی در یک جامعه مورد پذیرش قرار گیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در چنین مواردی، مسائل عاطفی نیز روی آن مؤثر است. کودکان در بسیاری از جمع‌های دوستی پذیرفته نمی‌شوند. در نتیجه عدم پذیرفته شدن در موضوع کتاب یک چیز دیگر به خوبی پرداخته شده است. پذیرش تفاوت هامیتواند راه گشای مسائل عاطفی کودکان باشد. پیشنهاد می کنیم کتاب بچه ابر را نیز مطالعه کنید. زیرا که در آن به مفاهیم زندگی پرداخته است.

درک مفهوم صلح با “کتاب یک چیز دیگر”

کاترین کیو نویسنده انگلیسی است. “کتاب یک چیز دیگر” از مهمترین آثار اوست. کریس ریدل تصویرگر آفریقایی است. او این کتاب را را تبدیل به یک کتاب تصویری مناسب کرده است. تصویر‌ها نشان دهنده ان است که در آن به خیالبافی‌های کودکان بسیار پرداخته است. نسرین وکیلی مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان است. او “کتاب یک چیز دیگر” را ترجمه کرده است. “کتاب یک چیز دیگر” در سال ۱۹۹۷ جایزه «UNESCO» را دریافت کرد. در سال ۱۹۹۴ نامزد دریافت جایزه «اسمارتیز» و همین‌طور «کِیت گرین اِوِی» شد.

نقد کتاب یک چیز دیگر

داستانی درباره پذیرش، مدارا و سازگاری با کسانی که با هم تفاوت دارند. افرادی که رنگ پوست، زبان، عقاید و ظاهر متفاوتی دارند. کسانی که توانایی‌هایشان با هم فرق دارد. این کتاب به کودکان کمک می‌کند که درک کنند انسان‌ها با یکدیگر فرق دارند. در نتیجه باید با آن‌ها مدارا کنند. این کتاب در سال ۱۹۹۷ جایزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان یونسکو را برای گسترش پیام صلح دریافت کرد.

دانلود کتاب یک چیز دیگر
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2815
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد معرفی “کتاب یک چیز دیگر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.