0
0

کتاب روابط معلم و دانش آموز

4369 بازدید
کتاب روابط معلم و دانش آموز اثر هایم گینات نشر علم

 روابط معلم و دانش آموز نوشته دکتر هایم جی گینات ترجمه سیاوش سرتیپی این روزها معلمان و اولیایی که در منزل نقش معلم را برای فرزندانشان ایفا می‌کنند چالش های مشترکی را تجربه می‌کنند. پس بر آن شدیم تا کتابی مناسب نیازهایشان معرفی کنیم. به یقین می توان گفت که این کتاب راه حل های عملی و واقعی در اختیار والدین و معلمان و دانش آموزان ایرانی قرار می‌دهد.

کتاب روابط معلم و دانش آموز باید به نکات مهمی بپردازیم. روابط معلم و دانش‌آموز باید بر اساس ارتباط متقابل، احترام، اعتماد و همکاری بنا شوند. در زیر برخی اصول و مسائل مهم در رابطه معلم و دانش‌آموز را بررسی می‌کنیم.

روابط معلم و دانش آموز چگونه باید باشد؟

احترام متقابل:

معلم و دانش‌آموز باید یکدیگر را با احترام بپذیرند. معلم باید دانش‌آموز را به عنوان یک فرد منحصر به فرد درک کند و به نظرات و نیازهایش احترام بگذارد. به عنوان دانش‌آموز نیز باید به معلم احترام بگذارید و در کلاس و در مواجهه با دیگران احترام و شایستگی را نشان دهید.

توضیحات کتاب روابط معلم و دانش آموز

اعتماد:

برقراری اعتماد بین معلم و دانش‌آموز بسیار مهم است. معلم باید دانش‌آموز را به عنوان یک شخصیت منفعل و قادر به یادگیری بدون ترس از اشتباهات و خطاها درک کند. به عنوان دانش‌آموز نیز باید به معلم اعتماد کنید و به او اجازه دهید که شما را هدایت و راهنمایی کند.

همکاری:

رابطه معلم و دانش‌آموز باید بر پایه همکاری ساخته شود. معلم و دانش‌آموز باید با همکاری و تعامل مستمر به یادگیری بپردازند. معلم باید به دانش‌آموزان فرصتی بدهد تا در فرآیند یادگیری خود شرکت کنند و نظرات و ایده‌هایشان را بیان کنند.

انگیزش و تشویق:

معلم باید توانایی انگیزش و تشویق دانش‌آموزان را داشته باشد. انگیزه و تشویق می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا بهتر درس بخوانند و به اهداف خود دست یابند. معلم باید از دانش‌آموزان تعریف شده، توانمندی‌ها و پیشرفت‌هایشان آگاهی داشته باشد. آنها را به دستاوردهای بزرگتر تشویق کند.

شناخت دانش‌آموز:

معلم باید تلاش کند دانش‌آموزان را به طور کامل درک کند و نیازها و استعدادهایشان را شناسایی کند. این شناخت به معلم کمک می‌کند تا بهترین روش‌ها و راهبردها را برای آموزش به هر دانش‌آموز مناسب انتخاب کند.

ارتباطات موثر:

معلم باید بتواند ارتباط موثری با دانش‌آموزان برقرار کند. که شامل گوش دادن فعالانه، تبادل اطلاعات و ایده‌ها، ارائه بازخورد سازنده و ایجاد فضای باز برای بحث و تبادل نظر است.

عدالت:

معلم باید به همه دانش‌آموزان با عدالت رفتار کند و تبعیض نکند. همچنین، باید برای ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان تلاش کند و به نیازها و ویژگی‌های هر فرد توجه کند.

ارائه حمایت:

معلم باید به دانش‌آموزان حمایت کند و آنها را در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات یادگیری یاری کند. ایجاد یک محیط پشتیبانی کننده و ارائه منابع و مشاوره به دانش‌آموزان می‌تواند به پیشرفت آنها کمک کند.در نهایت، رابطه معلم و دانش‌آموز باید بر اساس احترام، اعتماد، همکاری و حمایت ساخته شود. این روابط می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا بهترین ظرفیت خود را برای یادگیری و رشد داشته باشند. پیشگامان عرصه پژوهش با برگزاری دوره های تربیت مربی، معلمین عزیز را برای داشتن یک فضای آموزشی باکیفیت آماده می‌کند.

 روابط معلم و دانش آموز نوشته هایم جی گینات ترجمه سیاوش سرتیپی


کتاب روابط معلم و دانش آموز نوشته دکتر هایم جی گینات ترجمه سیاوش سرتیپی می تواند راهنمای همیشگی معلم و والد و دانش آموز باشد. معلم و ولی می تواند با بکار گیری شیوه های صحیح رفتار با دانش آموز، که از طریق نوشته های این کتاب به طرز خاصی پیشنهاد می‌شود، بسیاری از دشواری های موجود در روابط و موقعیت های آموزشی را برطرف کند و در تربیت صحیح شاگردانش گام های استوارتر و مطمئن‌تری بردارد. همچنین، از آنجا که نویسنده به روابط دانش آموز و والدین نیز پرداخته است، والدین می‌توانند نکات سودمندی را از این کتاب بیاموزند و علاوه بر کسب مهارت در تربیت فرزند خویش، در مسائل مربوط به مدرسه او نقش لازم را ایفاء کنند.
وجود میلیون‌ها دانش آموز فارسی زبان، وجود هزاران معلم و وجود هزاران هزار پدر و مادر در کشور ما، که حتی یک کتاب در دست نداشته اند تا بتوانند از نقشی که باید ایفا کنند آگاه شوند و با فراگیری رفتارهای صحیح، در تربیت شایسته نسل آینده کشورمان بکوشند، قوی‌ترین و تعهد انگیز ترین علت معرفی این کتاب شد.

معرفی کتاب روابط معلم و دانش آموز اثر هایم گینات

روابط معلم و دانش آموز یک کتاب کلاسیک در زمینه خود که به والدین و معلمان نشان می دهد که چگونه با کنار گذاشتن زبان طرد ، و یادگیری زبان جدیدی برای پذیرش ، با کودکان ارتباط برقرار کنند.
نویسنده ی این کتاب هایم گینات نوشته است:
“من به یک نتیجه ترسناک رسیده ام که من عنصر تعیین کننده ای در کلاس هستم. این رویکرد شخصی من است که باعث ایجاد آب و هوا می شود. این روحیه روزانه من است که هوا را می سازد. من به عنوان یک معلم ، قدرت فوق العاده ای دارم برای آنکه زندگی یک کودک را تباه سازم یا به آن شادی ببخشم. من می توانم ابزاری برای شکنجه یا ابزاری برای الهام بخشی به او باشم. می توانم تحقیر کرده و یا شفابخشی کنم. در همه شرایط ، این پاسخ من است که تصمیم می گیرد که آیا یک بحران تشدید شده یا آرام شود. و یک کودک انسان شود یا یک ناانسان. “
نویسنده ی کتاب روابط معلم و دانش آموز مفاهیم، نگرش ها و زبان پذیرش و دلسوزی را برای بهبود شرایط روزمره و مشکلات روانی ای که معلمان با آن روبرو هستند ، پیشنهاد می‌کند. او ایده‌های خود را در مورد مشکلات نظم، انتقاد، عصبانیت، انگیزه، خلاقیت، مشق شب، تعریف و تمجید، همکاری و روابط متضاد دانش آموزان، معلمان، مدیران و والدین به کار می برد.
اگر در زمینه آموزش کار می کنید، این کتاب برای شما مناسب است. اگر والدین کودکی هستید که اهل مطالعه هست، این کتاب مناسب شماست. کتاب روابط معلم و دانش آموز مثال‌های عملی از چگونگی کمک و حمایت از کودک، به جای صدمه زدن ، را بیان می کند.


آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2941
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد کتاب روابط معلم و دانش آموز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.