0
0

آموزش صلح و دوستی با شناخت نژاد های مختلف!

3868 بازدید
صلح و دوستی

از کدام تباریم؟ از کدام نژاد؟ چقدر به معنای صلح جهانی فکر کرده‌اید؟ آموزش صلح و دوستی باید از کودکی اتفاق بیوفتد تا در بزرگسالی بتوانند در همه زمینه ها آدم ها را با شرایط مختلف درک کنند. در این راستا باید سعی شود که مفهوم دوستی را به طور دقیق بیان کرد و رابطه بین آن و صلح را بیان کرد.

در روز صلح چه کار هایی انجام دهیم؟

روز صلح که توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۱ ایجاد شد، در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود و مدارس و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی زیادی هر ساله صلح و دوستی را تمرین می‌کنند. آموزش صلح و دوستی از راه‌های مختلفی شکل می‌گیرد. از نوشتن وعده‌های صلح‌آمیز گرفته تا درست کردن پرچم‌ها و یا ماسک‌های صلح و یا نوشتن درباره آن. آموزش صلح و دوستی به بچه‌ها فقط صحبت از جنگ و درگیری نیست. صلح یعنی صحبت از مهربانی، انصاف، آرامش درونی، احترام به محیط زیست و بسیاری از مفاهیم زندگی.

آموزش صلح

فعالیت های جذاب برای آموزش صلح و دوستی

جشن گرفتن روز صلح می تواند ساده باشد. می تواند یک جلسه صبحگاهی برای گفتگو در مورد صلح و مهربانی با کودکان باشد. صلح چگونه به نظر می رسد؟ معنای صلح چیست؟ چرا صلح مهم است؟ چگونه می توانید صلح را ترویج کنید؟ از این سبک سوالات تسهیلگران و معلمان می توانند استفاده کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه طرح سوال درست و پرورش تفکر انتقادی مقاله چطور تفکر انتقادی می تواند جهان بینی شما را تغییر دهد؟ مطالعه کنید.

ساخت کبوتر صلح از طریق اوریگامی

ساخت کبوتر کاغذی که از تکنیک اوریگامی استفاده شده است می تواند ایده خوبی برای آموزش صلح و دوستی به کودکان باشد. زیرا که در جهان بین الملل کبوتر و شاخه زیتون نماد صلح و امنیت است.

تاج گل کاغذی با الهام از نماد صلح بسازید

شما می توانید برای آموزش خود، در کلاس تاج گل صلح صفحه کاغذی بسازید.
تاج های گل همیشه ریشه ای تاریخی و نمادین دارند. آنها معمولاً از گیاهان همیشه سبز ساخته می شدند و نشان دهنده قدرت هستند، زیرا گیاهان همیشه سبز حتی در سخت ترین زمستان ها نیز دوام می آورند.

برای ساخت تاج صلح به ابزار زیر نیاز دارید:

صفحات کاغذی (با برش وسط آن)
قیچی
چسب
کاغذ رنگی
الگوهای روز صلح
الگوی روز صلح ما را بر روی کاغذ رنگی کپی بگیرید . کودکان را در گروه های کوچک قرار دهید تا بتوانند رنگ های متنوعی را برای پوشاندن تاج گل بشقاب کاغذی روز صلح خود به اشتراک بگذارند و کار گروهی را نیز در این حین تمرین کنند.

دوست خوب چه کسی است؟ دوست کسی است که از هم صحبتی و تعامل با او لذت می بریم و از او حس خوب دریافت می کنیم. در عین حال به او دلبستگی داریم زیرا که او رفتار های خوب و شایسته ای دارد. دوست کسی است که ما با او ارتباط معنادار و متقابلی داریم و برای رشد یکدیگر تلاش می کنیم.

صلح و دوستی

دوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اگر آموزش صلح و دوستی از دوران کودکی اتفاق بیوفتد رفتار های خوب در کودکان نهادینه و عادت می شود. در راستای درک مفهوم دوستی می توانیم به درک مفهوم صلح برسیم. دوست خوب کسی است که شنونده خوبی است و در عهدی که با ما بسته است وفادار است. دوست خوب، قلب مهربانی دارد و راز دار و امانت دار خوبی است. او کسی است که غیبت نمی کند و از دیگران بدگویی نمی کند و به طور کلی قابل اعتماد است.

معنای صلح چیست؟

برای آموزش صلح و دوستی به کودکان باید وقت گذاشت و دوباره شعر‌های صلح و دوستی را در جهان فریاد زد. معنای صلح را می‌دانید؟ صلح یعنی زیستن مسالمت‌آمیز با عشق و دوستی، صلحی که در آن سراسر معنای محبت و مهر نهفته است. اگر به دنبال جامعه‌ای شاد باشیم نیاز داریم که صلح را درون فرزندان خود نهادینه کنیم. از راه‌های مختلفی می‌توان این معنا را در ذهن کودکان و نوجوانان تثبیت کرد. مثلاً با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، ساخت کاردستی‌های مختلف، برگزاری نمایش‌های جذاب با موضوع صلح و دوستی و همچنین سرود خوانی در رابطه با موضوع صلح.

پیشگامان عرصه پژوهش معمولاً با مدارسی که همکاری داشته است به این موضوع بسیار پرداخته زیرا که معتقد است فرهنگ صلح و دوستی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود. ما این فرصت را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهیم تا در یک فضای امن مفاهیمی مثل مهربانی، احترام، امنیت، صلح را بیاموزند. ذهن کودکان آموزش‌پذیر است و با ترویج این فرهنگ می‌توانیم آن‌ها را برای آینده نیز آماده کنیم.

ساخت تاج صلح

منبع : https://www.sikhfamilylife.com/2020/07/teaching-our-children-about-friendship/

https://www.teachstarter.com/us/blog/15-international-day-of-peace-activities-and-books-3-2/

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=1502
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد آموزش صلح و دوستی با شناخت نژاد های مختلف!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.