0
0

چطور به کتاب خواندن علاقه مند شویم؟

5639 بازدید

کتاب های نخوانده زیادی در کتابخانه خود داریم. باید برای خود عادت های نو ایجاد کنیم تا بتوانیم کتابخوانی را جز جدایی ناپذیر زندگی خود کنیم. پیشگامان عرصه پژوهش در این راستا در بخش معرفی کتاب، منابع ارزشمندی در حوزه کودک و نوجوان ارائه کرده است. شما می توانید به این منابع ارزشمند سر بزنید و آن ها را مطالعه کنید. در ادامه راهکار هایی برای اینکه چطور به کتابخوانی علاقه مند شویم ارائه کرده ایم.

هفت نکته برای علاقه مند شدن به کتاب

به این فکر کنید که چرا می خواهید بخوانید

چگونه به خواندن کتاب علاقه مند شوید؟ چرا می‌خواهید مطالعه کنید؟ چرا به مطالعه علاقه دارید؟ آیا می خواهید یک سرگرمی جدید کشف کنید؟ می خواهید تمرکز و حافظه خود را تقویت کنید؟ آیا می خواهید استرس را کاهش دهید؟ آیا می خواهید چیزهای جدیدی یاد بگیرید؟

دلیل شما برای تمایل به مطالعه هر چه که باشد، نگه داشتن آن در خط مقدم ذهن می تواند به شما کمک کند که علاقه بیشتری به مطالعه داشته باشید. اما این تنها چیزی نیست که به شما کمک می کند. بنابراین برای یادگیری نکات دیگری برای علاقه مند شدن به مطالعه، ادامه مطلب را بخوانید!

چگونه کتابخوان شویم؟

کتاب هایی را پیدا کنید که برای خواندن آنها هیجان زده خواهید شد

چگونه عادت به کتابخوانی کنید؟ شما باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه دارید و مشتاقانه منتظر انتخاب آنها هستید. توصیه می کنیم کتاب های خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن، تربیت سالم در خانه و باغبان و نجار را بخوانید.

انتخاب کتاب‌هایی که با علایق شما مطابقت دارند (با هر سبکی که مطالعه می کنید.) بهترین راه برای ترغیب کردن خود به مطالعه بیشتر است. این می‌تواند مانند انتخاب یک صفحه‌گردان محبوب اخیر یا انتخاب یک کتاب غیرداستانی در مورد موضوع یا فردی باشد که به آن علاقه‌مندید. کتاب های با سبک های فانتزی، عاشقانه، علمی تخیلی یا هر ژانر دیگری باشد. فکر کنید جالب و هیجان انگیز به نظر می رسد. حتما کتاب کودک، خانواده، انسان را نیز مطالعه کنید. در این اثر به بررسی این موضوع که باید به احساسات کودکان بها دهیم و ارزش بگذاریم پرداخته شده است.

توصیه‌هایی برای کتابخوانی

نکته اصلی در اینجا این است که شما باید به اطراف نگاه کنید و کتابی را پیدا کنید که واقعاً می خواهید بخوانید. وقتی سعی می کنید به مطالعه علاقه مند شوید،عملا کتابخوانی اتفاق نمی افتد. زیرا فکر می کنید «باید» آنها را بخوانید یا مردم به شما می گویند که «باید» آنها را بخوانید. به سادگی کتاب هایی را انتخاب کنید که شما را خوشحال می کند!

کتاب خوانی برای بچه ها+ معرفی 10 کتاب کودک

هر کتابی دارای لغات و عبارات جدیدی است که با خواندن آنها، کودکان می‌توانند دایره واژگان خود را توسعه دهند. همچنین، خواندن کتاب‌ها به کودکان کمک می‌کند تا با ساختارهای گرامری و نحوی زبان آشنا شوند و از طریق مدل‌های صحیح زبانی که در کتاب‌ها آمده است، یاد بگیرند.

راه‌های زیادی برای پیدا کردن کتاب‌های خوب برای خواندن وجود دارد. این امکان وجود دارد که دریافت توصیه‌هایی از دوستان می‌تواند گزینه خوبی باشد (مخصوصا اگر دوستانتان شما را به خوبی بشناسند. بدانند چه چیزی ممکن است دوست داشته باشید!). در غیر این صورت، اگر نمی‌دانید چگونه کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید، این نکات را برای یافتن کتاب‌هایی که از آن‌ها لذت خواهید برد، بررسی کنید !

خودتان را مجبور نکنید کتاب هایی را که دوست ندارید تمام کنید

یکی دیگر از بزرگترین چیزهایی که باید بدانید وقتی به دنبال چگونگی ایجاد علاقه به مطالعه هستید این است که نباید خودتان را مجبور کنید کتاب هایی را که دوست ندارید تمام کنید. کتابخوانی را به فعالیتی لذت بخش و هیجان انگیز برای خود تبدیل کنید. تنها اجازه تداعی ها و خاطرات مثبت را بدهید. اگر از خواندن کتاب لذت نمی برید، می توانید از خواندن مجموعه کتابش دست بکشید!

پیدا کردن کتاب مناسب

اگر بخواهید دوباره آن را بخوانید، ممکن است بعداً آن را دوباره انتخاب کنید، یا شاید متوجه شوید که ژانر یا موضوع آن فنجان چای شما نیست. در هر صورت این یک پیروزی است زیرا شما کمی بیشتر در مورد خودتان و آنچه دوست دارید می دانید، و می توانید به کتاب دیگری بروید که واقعاً از آن لذت خواهید برد!

به کتاب های صوتی گوش دهید

وقتی در نظر می گیریم که چگونه به مطالعه علاقه مند شویم یا چگونه شخصی را به مطالعه علاقه مند کنیم، می توانیم از کتاب های صوتی کمک بگیریم. گاهی اوقات کتابخوانی از روی صفحات کتاب برای برخی افراد دشوار است. بنابراین یک راه خوب برای سهولت ورود به دنیای مطالعه استفاده از کتاب های صوتی است.

اگر سعی می‌کنید برای مطالعه وقت بگذارید، اما در پیدا کردن زمان مشکل دارید، کتاب‌های صوتی عالی هستند. شما می‌توانید در حین انجام کارهای مختلف به کتاب‌های صوتی گوش دهید ، به این معنی که اگر بتوانید در حین انجام کارهای دیگری مانند کارهای روزمره یا رفت‌وآمد به محل کار، به داستانی گوش دهید، می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوش دهید.

این در عمل چگونه کار می کند؟ اگر جای خاصی دارید که دوست دارید بعد از کار بنشینید و استراحت کنید، مانند یک کاناپه یا صندلی راحت، شاید در نظر داشته باشید که مطالعه فعلی خود را در جایی نزدیک به آنجا نگه دارید. یا، اگر زمان زیادی را خارج از خانه می گذرانید، به همراه داشتن کتاب فکر کنید ( آستین های کتاب کمک می کنند در حین حمل کتاب ها به شما آسیب نرسانند!)

یک کتاب در نزدیکی خود نگه دارید

اگر می‌پرسید چگونه می‌خواهید بیشتر بخوانید، نگه داشتن یک کتاب در نزدیکی شما نیز می‌تواند ایده‌ای عالی باشد! نگه داشتن کتاب در نزدیکی به شما کمک می کند به مطالعه علاقه مند شوید زیرا نزدیکی کتابی که می خوانید به شما کمک می کند بیشتر دباره آن فکر کنید (هر بار که آن را ببینید به آن فکر خواهید کرد!).

اگر کتابی در دست یا نزدیک دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را بردارید و بخوانید. اما اگر کتابی در این نزدیکی ندارید، باید از روی صندلی بلند شوید، کتاب را پیدا کنید. بنابراین اگر شما مانند من (یک موجود بسیار تنبل) هستید، مطمئناً داشتن یک کتاب در دست، احتمال مطالعه شما را افزایش می دهد.

هر روشی را که برای دم دست نگه داشتن کتاب انتخاب کنید، این یک ایده عالی است تا بتوانید فاصله بین لحظات یا استراحت خود را با مطالعه پر کنید! اگر مجبور نباشید هر زمان که احساس می‌کنید می‌خواهید کتابی را بردارید، به دنبال کتابی بروید، احتمالاً احساس می‌کنید که می‌خواهید بخوانید.

برای خواندن کتاب به خود جایزه بدهید

«چرا من به کتابخوانی علاقه‌ای ندارم؟». در این مسیر می توانید برای خود جایزه تعیین کنید. با پاداش مطالعه کتاب آسان تر می شود.آیا تا به حال در کودکی در یک چالش خواندنی یا برنامه کتاب خوانی شرکت کرده اید؟ برنامه پیتزا هات یکی از برنامه های مورد علاقه من در بچگی بود، چون پیتزای رایگان برای مطالعه به من می دادند! درباره بهترین های هر دو دنیا صحبت کنید برای بچه ای که هم کتاب و هم پیتزا را با تمام وجودش دوست داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک هدف خواندنی خوب (اما هنوز قابل کنترل) برای خود انتخاب کنید. بعد از رسیدن به آن به خود جایزه دهید!

پاداشی که انتخاب می کنید می تواند هر چیزی باشد که دوست دارید و هر چیزی که به شما انگیزه می دهد. شاید این به معنای پذیرایی از خود با غذاهای سرگرم کننده است. مثل پیتزا خوردن. شاید خرید یک نشانک کتاب باشد. ابزاری که سرگرم کننده است. حتی خرید کالایی باشد که مدتی می‌خواستید و به خرید آن فکر می‌کردید اما آن را به تعویق انداخته‌اید.

به یک باشگاه کتاب بپیوندید

در آخر، وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توان کتاب‌خوانی کرد و چگونه دوباره (یا برای اولین بار) به مطالعه علاقه‌مند شد، عضویت در یک باشگاه کتاب می‌تواند یک انگیزه عالی باشد.

شرکت در یک باشگاه کتاب مزایای بسیار زیادی دارد. اما در صورت تلاش برای علاقه مند کردن خود به مطالعه، باشگاه های کتاب می توانند مفید باشند. زیرا شما خود را با جامعه ای از افرادی که عاشق کتاب هستند احاطه کرده اید.

گاهی اوقات، بودن در کنار افرادی که چیزی را دوست دارند می تواند به ما کمک کند که همان چیز را بیشتر دوست داشته باشیم یا قدردان آن باشیم. شما بایداطراف خود را با افرادی پر کنید که عاشق کتاب هستند. ممکن است بیشتر به خواندن و کتاب علاقه داشته باشید. انگیزه شما نیز برای مطالعه کتاب بیشتر می‌شود.وقتی می‌دانید که می‌توانید درباره کتاب با شخص دیگری بحث کنید. چیزهایی را که آموخته‌اید یا در مورد آن دوست داشته‌اید به اشتراک بگذارید. خواندن گروه کتاب می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

چطور کتابخوان شویم؟

این به ویژه اگر برونگراتر هستید یا واقعاً مردم را دوست دارید صادق است. آیا فردی برونگرا هستید؟ از خود می‌پرسید: «چرا من علاقه‌ای به خواندن ندارم؟». شاید به این دلیل باشد که خواندن را یک فعالیت انفرادی می‌دانید. اما لازم نیست که باشد! زمانی که به یک باشگاه کتاب می‌پیوندید و می‌توانید در عشق به مطالعه با شخص دیگری سهیم شوید. می‌تواند به همان اندازه اجتماعی باشد که دوست دارید. اگر دنبال راهی برای علاقه مند شدن به مطالعه هستید، پیوستن به یک کتاب خوانی آنلاین را در نظر داشته باشید. کتاب خوانی گروهی انگیزه شما را برای مطالعه بیشتر می کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2928
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد چطور به کتاب خواندن علاقه مند شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.