0
0

خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن

4514 بازدید
خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری

همه والدین قبل از بچه دار شدن احتمالاً تصورات شیرین و تلخی در رابطه با فرزندآوری دارند. رویکرد کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دو باتن رویکردی بی طرفانه دارد. در این کتاب تلاش شده است نکات مثبت و منفی فرزند آوری گفته شود. مواردی که آدمها قبل از آن که بچه دار شوند ممکن است، دربارهآن ها نیز حتی فکر نکنند. در بخش هایی از این کتاب پرسش های عمیق تری درباره معنای زندگی از شمای مخاطب می پرسد. این که با فرزند و بدون فرزند زندگی چگونه خواهد بود؟ در نهایت شما را به سمتی می برد که بتوانید تصویر شفافی از هر دو حالت داشته باشید.

کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن سعی می‌کند واقع‌بین باشد. این کتاب در تلاش است تا مخاطب را آگاه سازد. آگاهی از اینکه تجربه فرزندپروری با تصور آنچه که شما نسبت به فرزند دار شدن دارید متفاوت است. کتاب به بیانی ساده اشاره می‌کند که فرزندپروری امری ساده نیست. شیوه های تربیت سنتی و مدرن را مقایسه می کند. در پایان تلاش می‌کند تا باورهای عرفی و رایجی که در زمینه فرزندپروری وجود دارد بازنگری شود. کتاب چه کار می کنی با یک فکر نو؟ مطالب مفیدی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری؛ حقیقت زندگی

به نظر می رسد مطالعه کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن برای همگان مناسب باشد. مخاطب ویژه ای را در نظر ندارد. اگر شما نیز در معرض انتخاب فرزندآوری نیستید باید یک بار این کتاب را مطالعه کنید. به چالش‌های آن فکر کنید. شاید بتوانید آسیب های فرزند آوری را تا حدی کاهش دهید. توصیه می‌شود والدین قبل از آن که اقدام به فرزند آوری کنند، این کتاب را مطالعه کنند.

خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری روایت مدرسه دوباتن

قطعا نکات خوبی را از آن استخراج می کنند. شما چطور می توانید با فرزند خود رفتار کنید؟ چه انتظاری باید از او داشته باشید؟ نکاتی است که در نوشته های کتاب به خوبی به آن پرداخته است. حتی اگر فرزندتان مستقل از شما زندگی می کند و تحت سرپرستی شما نیست، به شما کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری به روایت مدرسه دوباتن کمک می کند. از جهت آنکه با دوران بازنشستگی و تعامل خود با فرزندتان، تعادل ایجاد کنید. کتاب باغبان و نجار را خوانده اید؟ با مطالعه این تاب وارد دنیای جدیدی می‌شوید!

چرا مطالعه کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن اهمیت دارد؟

خیلی از انسان ها اقدام به فرزندآوری می کنند و نگاهی به فلسفه چرایی آن ندارند. همانطور که میدانید انسان ها از روی قاعده های مختلفی پیروی می کنند. آنها بر اساس طبیعت، غریزه، خلاقیت، فرهنگ، اجتماع،خانواده و خیلی از عوامل موثر دیگر تشویق می شوند تا خانواده خود را گسترش دهند.

در مرحله اول ابتدا باید این سوال را از خود بپرسیم که چه نیاز و الزامی برای فرزندآوری برای همگان وجود دارد؟زیرا اگر با خودمان صادق باشیم، بیشتر دلایل فرزند آوری خودخواهانه است. تمام مشکلات این خودخواهی بر دوش فرزندان می افتد. چون انتخاب او نبوده است تا به این دنیا بیاید. هیچ تضمینی وجود ندارد، آنچه برای فرزندمان آرزو داریم برایش اتفاق بیفتد. خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن به شما دید واقع گرایی نسبت به این انتخاب هایتان می دهد. کتاب کار مربی کودک نیز در حوزه تربیت کودک نکات آموزنده ای دارد.

کتابی برای فرزندآوری

بچه‌ها به‌نوعی هم منشأ بدبختی در زندگی هستند و هم معنای زندگی. از سویی، والد بودن ناگزیر می‌طلبد به بزرگ‌ترین و بنیادی‌ترین پرسش فلسفی بپردازیم: زندگی خوب چیست؟ از سوی دیگر، بچه داشتن بی‌شک هر نگرانی‌ای را درمورد نداشتن خالقیت رد می‌کند و حسادتی را که در غیر این صورت از ابتکار دیگران حس می‌کردیم (دست‌کم برای مدتی) از بین می‌برد.

به‌خاطر وجود خانواده همۀ ما تجربۀ تعلقی داریم که نه بر مبنای اعتقادات، دستاوردها یا زحماتمان، بلکه بر مبنای چیزی بکرتر و تغییرناپذیرتر بنا شده است: حقیقت تولدمان. در دنیایی که عموما شاغل بودنمان به نخی بند است، دنیایی که در آن به‌سرعت و با قطعیت از سوی همگان قضاوت می‌شویم، دست‌کم می‌دانیم از خانواده‌هایمان اخراج نمی‌شویم، حتی اگر سر شام گفت‌وگویی خیلی خوب نداشته باشیم و در شغلمان مفتضحانه شکست خورده باشیم. خانواده منبع آسودگی عاطفی پایدار است. کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن می تواند بار دیگر شما را به خانواده پیوند بزند.

The eight key rules of living by Alain de Botton that the world needs right now

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2818
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها

نظرات

0 نظر در مورد خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.