0
0

کتاب خودت پژوهش کن

4353 بازدید
خودت پژوهش کن خاطره بهی

کتاب خودت پژوهش کن نوشته “خاطره بهی” برای آموزش به نوجوانان نوشته شده است. این کتاب کمک می‌کند تا با کنجکاوی و دقت بیشتری به دنیای اطراف نگاه کنید، سؤال‌های هیجان‌انگیزی از خود بپرسید، بدانید یک پژوهش علمی چگونه انجام می‌شودو چگونه می‌توانید پاسخ پرسش‌هایتان را پیدا کنید.
راه رسیدن به پاسخ درست و علمی سؤال‌ها، انجام پژوهش‌های علمی است. برای پژوهش‌کردن می‌توان از همان نوجوانی هم شروع کرد. این کتاب با زبانی بسیار ساده و روان، سیر تا پیاز مراحل پژوهش علمی را به مخاطب نوجوان می‌آموزد. او را با مهارت‌های پژوهشگری موفق بودن آشنا می‌کند تا بفهمد چگونه باید دنیا را دید. این کتاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به علم و یادگرفتن پیشنهاد می‌کنیم. تصویرگر کتاب خودت پژوهش کن نسیم بهاری است و ناشر آن انتشارات طلایی است.

خوذت پژوهش کن خاطره بهی

تقویت روحیه پرسشگری

همانطور که می‌دانید برای رشد روحیه پژوهشگری در کودکان راه‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً می‌توان ریسک‌پذیری ذهنی و فکری را در آن‌ها تقویت کرد. در مقابل معما‌ها چه پاسخی خواهند داشت؟ باید به کودکان و نوجوانان مسئولیت ذهنی دهید تا به دنبال پاسخ بروند. این همان آغاز تفکر پژوهشی است. اگر دقت کرده باشید تا سؤالی نباشد فکری ساخته نمی‌شود. پژهش‌ها برخواسته از یک سؤال‌اند. گاه سؤالات پیچیده هستند و گاه سؤالی کاملاً بدیهی ممکن است باشد.
کتاب خودت پژوهش کن می‌تواند خلاقیت کودک و نوجوان را به درستی تقویت کند. تقویت روحیه پرسشگری مکمل پرورش تفکر پژوهشی است. با این کتاب می‌آموزید چطور سؤالاتی بدون محدودیت بپرسید. سؤالاتی که در ساختار و قوانین نمی‌گنجند. تفکر فلسفی و تفکر انتقادی چه زمانی در ذهن شکل می‌گیرد؟ وقتی که درباره آن ذهن آگاهی کسب کند.

خودت پژوهش کن انتشارات طلایی

خودت پژوهش کن، کتابی ویژه نوجوان

در کتاب خودت پژوهش کن سؤالات جالبی پرسیده می‌شود. در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. چرا پرندگان مهاجرت می‌کنند؟ آب چگونه تصفیه می‌شود؟ چه کسی واکسن را اختراع کرد؟ چرا نان کپک می‌زند؟ کولر‌ها چگونه کار می‌کنند؟ اگر تو هم سؤالات زیادی داری و نمی‌دانی چطور به جواب‌های درست و علمی برسی، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنی. دقت در جزئیات زندگی باعث می‌شود تا سؤالات بیشتری در ذهن شما شکل بگیرد.
آموزش نحوه‌ی پژوهش به نوجوان در کتاب خودت پژوهش با زبانی روان صورت گرفته است. برای نظم دهی به ذهن نوجوان، دسته‌بندی‌های زیبا و نقاشی‌هایی متنوعی در این کتاب دیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم کتاب خوشی ها و ناخوشی های فرزندآوری به روایت مدرسه دوباتن را مطالعه کنید.
یکی از نکات مثبت این کتاب مطالب و اطلاعات کتاب خودت پژوهش کن است. محتوای آن زیاد نیست و نوجوانان از خواندن آن‌ها خسته نمی‌شوند. خلاقیت در طراحی و نقاشی‌های صفحات آن باعث جذابیت کتاب شده است.

کتاب خودت پژوهش کن نوشته خاطره بهی

کشف رازهای جهان با پژوهشگری

پژوهش علمی با طرح سؤال شروع می‌شود. پژوهشگر برای رسیدن به جواب به دنبال کشف و پژوهش می‌رود. آن‌ها با روش‌های مختلفی اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند. در کتاب خودت پژوهش کن، مراحل پژوهش به صورت کامل ارائه شده است. با این کتاب می‌توانید به صورت گام به گام یک پژوهش زیبا انجام بدهید. این کتاب ویژه نوجوان‌های ۱۲ سال به بالا است. نکات علمی بسیاری در این کتاب جمع‌آوری شده است. این مطالب می‌تواند منبع خوبی برای نوجوانانی که علاقه به پژوهش و مطالعه دارند، باشد. کتاب تربیت سالم در خانه می‌تواند دیدگاه جالبی در رابطه با تربیت کودک به شما ارائه دهد.
نابغه‌های جهان از دوران کودکی در ذهنشان جرقه‌ای‌زده شده که مسیر زندگیشان عوض شده است. نوجوانان علاقه ذاتی به کشف و ارتباط بین پدیده‌های جهان دارند. در نتیجه شما به عنوان والد یا تسهیلگر در این زمینه می‌توانید کمک شایانی به آن‌ها کنید. مثلاً با خرید کتاب خودت پژوهش کن او را در مسیر تقویت ذهن پژوهشگر قرار می‌دهید!

خواندن کتاب خودت پژوهش کن
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=2863
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کتاب خودت پژوهش کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.