0
0
پادکست کودک با طعم بستنی

پادکست کودک با طعم بستنی!

6462 بازدید
پادکست بستنی

برای چیز‌های زیادی روز جهانی وجود دارد. مثل، پدر، مادر، دوستی، فیل و هزاران موضوع دیگر. اما برای موضوع پادکست کودک با طعم بستنی، ماه جهانی وجود دارد. همین ماه که الان در آن هستیم ماه جولای گرم و آتشین است. بستنی خوراکی جذاب و دوست داشتنی همه انسان‌های کره خاکی است! پیشنهاد ما این است که قبل از شنیدن این پادکست کودک با طعم بستنی، حتماً بستنی مورد علاقه خود را نوش جان کنید. در این پادکست حسابی دهنتان آب می‌افتد!

پادکست کودک با بستنی

به نظر می‌رسد که تاریخچه اولین بستنی برمی گردد. به تاریخچه علاقه انسان به نوشیدنی‌های خنک شاید بستنی وقتی اختراع شد. انسانی غارنشین خسته و کوفته از شکار در دشت‌های گرم به سمت غاری خنک راه افتاده و در راه با دیدن یخچال‌های طبیعی در دل کوه از یخ‌ها چشیده و به اصطلاح جگرش حال آمده است. او عاشق خوردن خوراکی‌های خنک شده و همین جا سفر بستنی در دل تاریخ آغاز شده است.


منشأ دقیق بستنی به طور دقیق نامعلوم است و نمی‌توان به طور قطعی گفت که کی و کجا بستنی برای اولین بار تهیه شد. اما می‌توان گفت که تاریخچه بستنی به قرون گذشته باز می‌گردد. شکل‌گیری اولیه بستنی به طور معمول به مناطق خاورمیانه و کشور‌هایی مانند ایران، چین و هند نسبت داده می‌شود. در این مناطق، یخ و برف از قرن‌ها قبل به عنوان یک منبع خنک‌کننده و خوشمزه در فصل‌های گرم سال مورد استفاده قرار می‌گرفت. در بعضی مناطق، میوه‌ها و عصاره‌های مختلف با یخ ترکیب می‌شد و به صورت نوشیدنی یا یخ‌خوری مصرف می‌شد. با ادامه داستان جذاب پادکست کودک با طعم بستنی همراه شوید.

چنانچه فرزند شما علاقه مند به ساخت پادکست و گویندگی است، می توانید ابتدا نمونه پادکست های کودک ما را در زیر مشاهده کنید و برای ثبت نام در این دوره هیجان انگیز و پربار اقدام کنید.

سفر بستنی به آمریکا جادوی خامه و یخ در کارخانه

مهاجران اروپایی با خود بستنی را به آمریکا بردند. اولین بستنی فروشی در سال ۱۷۷۷ در منهتن افتتاح شد. جورج واشنگتن تقریباً ۲۰۰ دلار – یک تن پول آن عصر – برای تجهیزات و روش درست کردن بستنی پرداخت کرد. توماس جفرسون روش شخصی خودش را برای بستنی وانیلی داشت. او در سال ۱۸۰۲ اولین رئیس جمهوری شد که بستنی را تویر کاخ سفید سرو کرد.

پادکست برای کودک


صد سال بعد اولین فریزر دستی چرخشی توسط نانسی جانسون اختراع و ثبت شد و همین سال‌ها بود که اولین کارخانه تولید بستنی را، جاکوب فیوزل در بالتیمور راه‌اندازی کرد. یک سال قبل از پایان قرن نوزدهم، آگوست گالین دستگاه هموژنیزه‌کننده را اختراع کرد که بافتب نرم و خاص به بستنی‌ها می‌داد.
تهیه بستنی به صورت تجاری و به شکلی نزدیک به بستنی‌های مدرن، در قرن ۱۷ میلادی در ایتالیا آغاز شد. یکی از اولین نمونه‌هایی که به عنوان بستنی شناخته می‌شود، توسط فرانسوا پروکوپیو در قرن ۱۶ در پادوا، ایتالیا آماده شد. اما این نوع بستنی بیشتر شبیه یک بستنی خامه‌ای بود و فرآیند تولید آن با بستنی‌های مدرن تفاوت داشت.

در اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸، یک روش تولید بستنی با استفاده از خمیری ترکیبی از شیر، تخم‌مرغ، شکر و نمک در ایتالیا معروف شد. این نوع بستنی به شکلی نزدیک به بستنی‌های مدرن بود و به طور گسترده در اروپا مورد استفاده قرار گرفت.

سفر بستنی به ایران همنشینی زعفران و گلاب و خامه و شیر و یخ

ناصرالدین شاه بود که اولین بار پای بستنی را به ایران باز کرد زمانی که برای سفر به فرانسه رفته بود در منطقه‌ییلاقی پلومبیر، بستنی خورد و عاشقش شد. ناصر الدین شاه دستور داد که آن را به ایران بیاورند. اسامی دیگری نیز در تاریخ بستنی ایران مشهور هستند. اسامی آنان به ترتیب «ممد ریش» و «اکبر مشدی» است. این دو نفر اولین و مشهورترین بستنی فروش‌های ایران بودند. دکان بستنی فروشی مشهور «ممد ریش» در بازار شاه عبدالعظیم بود.
اکبر مشدی هم شاگرد همین دکان بوده که بعد‌ها از استادش ممد ریش اجازه گرفت و دکان خودش را باز کرد. ایرانی‌ها بستنی رو با طعم دهنده‌های محبوب خود ترکیب کردند. آن‌ها از زعفران و گلاب و هل استفاده کردند. به این صورت بستنی سنتی متولد شد. بستنی سنتی، امروزه تبدیل به خوشمزه‌ترین و مشهورترین بستنی‌های ایران و دنیا شد. به پایان سفر بستنی رسیدیم اما نه به نظر نمی‌رسد که این پایان باشد تا زمانی که ما و بچه های پیشگامان عرصه پژوهش هستیم، سفر بستنی ادامه دارد. سفری که هر روز پر از طعم و مزه و رنگای جدید می‌شود.

گویندگان به ترتیب ورود:

بردیا قربانی
سپینود صفی
ثمین‌زهرا زینل
زهرا آقابابایی

موسیقی متن

موسیقی Chi Mai از پل بلموندو
ترانه IceCream از گروه Black Pinks
موزیک چینی
موسیقی Figurines (موسیقی فیلم گلادیاتور) از Hans-Zimmer
موسیقی Waltz Of the Flowers از Pyotor Ilyich Tchaikovsky
موسیقی فیلم مارکوپولو از Ennio Morricone
موسیقی La Valse d’Amilie از Yann Tiersen
موسیقی Breeze از Zawanbeats
موسیقی شیشه می در شب یلدا شکست از وحید تاج
موزیک IceCream


آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=3564
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد پادکست کودک با طعم بستنی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.